Min första trailer.

Startat av Ronken, 1 september 2016 kl. 12:43:52

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ronken

Tjenare.
Dax för mitt första egna inlägg i detta forumet.

Är relativt ny inom detta med rclastbilar. Har en relativt standard Knight Hauler med MFU i, som jag köpte med hem från en jobb resa till Tokyo. Var ett "full operation kit", dvs de ända som inte ingick var färgen till karossen. Ni som var på Elmia så var de jag som hade den Rosa lastbilen. Aka miss piggy. Och nu efter en heldag med lekandet med dessa fordon å låna det av andras trailrar så tänkte ja försöka bygga mig en egen trailer.

Kom över ett Carson Trailer chassi, me. Kan inte bestämma mig för va de ska bli för trailer. Så tips mottages gärna.

De som ja vet att ja ska utrusta släpetmed först är i allafall. Ett trådlöst ljuskit. Och elektriska stödben, kommer nog inte bli carsons egna för dem var ju löjligt dyra.

Som sagt är tacksam för förslag på trailer.




Skickas från min iPhone via Tapatalk

krankillen


Ronken

#2
I går ramlade de in ett paket från Rcmart.com  [dance1]

Dock så vart man ju en aningen trött på sig själv när man beställt grejer utan att kolla på grejerna man har  [cranky] <stup>

Som säkert flera av er vet så använder inte Carson 3 el. 5mm dioder i dina baklampor.. så nu börjar jag fundera på om man kanske skulle försöka byta detta trailerchassit mot en Tamiya-trailer istället...


krankillen


Ronken

hmm och jag som hystade ut en annons på tradera igår på detta chassit.  <stup> [cranky]

tänkte kanske man skulle sponsra Habo lite om dem nu har någon kärra hemma..
http://www.tradera.com/item/181104/264984679/carson-chassi-trailer-1-14

GöranA

"Som säkert flera av er vet så använder inte Carson 3 el. 5mm dioder i dina baklampor.. "
Jag vet inte, upplys mig om skillnaden  :)
Går det inte bara att byta ut lysdioderna?
Eller armaturerna?

krankillen

Citat från: Ronken skrivet 15 september 2016 kl. 15:10:55
hmm och jag som hystade ut en annons på tradera igår på detta chassit.  <stup> [cranky]

tänkte kanske man skulle sponsra Habo lite om dem nu har någon kärra hemma..
http://www.tradera.com/item/181104/264984679/carson-chassi-trailer-1-14

ajdå!

Olof

Finns färdiglödda paket till bakljus hos Fetchner.
Mvh, Olof!

Ronken

Jo de hade ju helt klart gått att fixa andra lampor bak. Men kände oxå att ja inte kunde bestämma mig för vad för typ av släp de skulle bli så. Därför hamna de på tradera å ja köper ett färdigt släp å börjar med.

Skickat från min E5823 via Tapatalk


Olof

Citat från: Ronken skrivet 16 september 2016 kl. 14:44:50
Jo de hade ju helt klart gått att fixa andra lampor bak. Men kände oxå att ja inte kunde bestämma mig för vad för typ av släp de skulle bli så. Därför hamna de på tradera å ja köper ett färdigt släp å börjar med.

Skickat från min E5823 via Tapatalk

De jag pratar om monteras i Carsons lamphus.
Mvh, Olof!