Små lok i N-skala

Startat av Actros861, 20 augusti 2016 kl. 05:15:17

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Actros861

Länge sedan jag skrev något här nu så jag tänkte att uppdatera er lite. Tyvärr händer det inget på maskin/lastbilsfronten ännu men andra prylar är på gång.
Det senaste i raden är ett diesellok i N-skala (1:160), loket kommer som byggsats i etsad nysilver och med tanke på skalan så är det en del jobb med ett så litet lok ;)






















Kåpan sitter på ett östtyskt chassi och kommer att moddas ordentligt för att det ska se rätt ut :)





Jämförelse med ett 1:14 däck 385/65/22,5








Som det är tänkt att det ska se ut :)





Östtyska serie 115 när det är helt ;)





Och när det är helt nerplockat, ja nästan i alla fall ;)




MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.
Kommande bygge: Goldhofer XLE 8 (3+5).

https://www.instagram.com/actros861_rctrucks/

freco

Blir bra det där! T43 är ju en riktig klassiker. Jag körde också skala N förut, men har gått över till H0 nu för mina fingrar är för tjocka för alla små detaljer  :)

Har en hel del amerikanskt (och lite annat) i skala N som jag tänkt sälja, ifall det skulle vara av intresse.

Actros861

#2
Ja det kan nog bli bra till slut. Inte helt lätt att få till alla vinklar och rundningar som ska vara, men kul är det och flink med lödpennan framför allt :)
Jag har en hög med H0 också men har inte ytan tillgänglig för en bra anläggning som jag vill ha den tyvärr. För ett år sedan ungefär började jag lite smått med N och det har vuxit i  intresse under tiden :)

Nja amerikanskt är väll inte så fruktansvärt intressant för min del egentligen men jag har en faktiskt en amerikanare. Union Pacific FEF-3 #844 från Kato, annars är det mest svenskt och tyskt i samlingen :)








MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.
Kommande bygge: Goldhofer XLE 8 (3+5).

https://www.instagram.com/actros861_rctrucks/