AliExpress och Tamiya delar.

Startat av Slarvar, 17 augusti 2016 kl. 10:54:54

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Slarvar

Köpte mig ett spegelkitt till min Scania ifrån AliExpress och fick för mig att det skulle vara en genuin Tamiya produkt enligt annonsen men så var inte riktigt fallet kan man säga.





Har ännu inte packat upp och provmonterat så jag kan inte svara för hur väl dom funkar men det bör väl inte vara omöjligt att få på plats ändå kan jag tänka.

Vet inte om denna post ligger rätt eller tillför något men jag tyckte iaf att det var lite småkul när jag såg vad jag fick i brevlådan.

20 dollar kostade dom ifall någon undrade  <tumb>

tobbe

har likadana på min bruna scania odet funkade bra att få dit men lite pill
Scania t-Rod
actros gigaspace
Lieberr 944
torped scania t730

Slarvar

Citat från: tobbe skrivet 17 augusti 2016 kl. 13:14:46
har likadana på min bruna scania odet funkade bra att få dit men lite pill
Kom dom med samma etikett dom med?

Olof

Tamiya tillverkar inte dessa speglar överhuvudtaget.
Det är andra tillverkare som gör dessa som tillbehör.
Mvh, Olof!

Actros861

Det är med all sannolikhet kopior på Verkerks, fästen ser väldigt lika ut...
MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.
Kommande bygge: Goldhofer XLE 8 (3+5).

https://www.instagram.com/actros861_rctrucks/

Olof

Citat från: Actros861 skrivet 17 augusti 2016 kl. 19:52:46
Det är med all sannolikhet kopior på Verkerks, fästen ser väldigt lika ut...

Håller med!
Råder att köpa original nästa gång! :)
Kopiorna må vara billiga men om firmor som Verkerk inte har råd att finnas kvar försvinner massor med framtida och nuvarande delar!
Mvh, Olof!

802°

Halvt OT.
Citat från: Olof skrivet 17 augusti 2016 kl. 22:00:18
Håller med!
Råder att köpa original nästa gång! :)
Kopiorna må vara billiga men om firmor som Verkerk inte har råd att finnas kvar försvinner massor med framtida och nuvarande delar!

Snart är det ingen som vågar skriva något om vad dom köpt, för risken att man har råkat
köpa "fel" fabrikat och då orsaka att firmor som säkert är jättebra försvinner är ju trist att få höra.

Om nu en nybörjare inte sitter med 10 lax i fickan och vill ha ett par speglar så funkar väl ett par från Asien
lika bra som ett par från Nederländerna, sen när man har kommit in i hobby och förhoppningsvis fastnat kanske
man kan köpa dom dyra prylarna.

Jag tror inte på det argumentet att det är bättre att köpa "rätt" grej direkt för vad är rätt om man inte provat allt från billigast till dyrast.
Om en pryl är 10ggr dyrare än en billigare version så är den väldigt sällan 10ggr bättre.

Bara ett par tankar från mig, inga hard feelings.. [flower]

Instagram = @802dgre

Slarvar

Citat från: Slarvar skrivet 17 augusti 2016 kl. 10:54:54
Köpte mig ett spegelkitt till min Scania ifrån AliExpress och fick för mig att det skulle vara en genuin Tamiya produkt enligt annonsen men så var inte riktigt fallet kan man säga.

Inte allt för ofta man citerar sig själv men här kände jag att det behövdes.

Jag håller på att bygga min första lastbil, andra rcbilar har ja drygt ett tiotal, dock ingen Tamiya så jag får helt enkelt be om ursäkt för att jag inte har full insyn i deras produktsortiment.

Och lite som 802° säger så vet jag inte om jag ska lägga upp en projelttråd eller inte för det kommer garanterat vara ännu fler delar jag hänger på bilen som inte lever upp till vissa personers standard.
Med det sagt så välkomnar jag mer än gärna sponsorer så jag har möjlighet att handla "rätt".  <tumb>

Och för att citera 802° igen, no hard feelings  [coffe]

Spirit

Äh, man handlar väl från olika källor lite beroende på vad man ska ha. Jag har köpt saker till min första bil lite överallt från såväl Dansken och en lokal handlare till eBay och Aliexpress. Inget att skämmas för, det är väl så köpmönstret ser ut för de allra flesta av oss.

Däremot kan man väl nämna kring just Aliexpress att det är lite olika vilken kvalitet man får. Ibland är det originalsaker, ibland bra kopior som knappt går att skilja ifrån original och ibland ganska dåliga kopior. Bara man är medveten om det, så handla på! (Gäller allt de säljer, inte bara RC)
V8 or bust!!

Olof

Jag menar inte att man promt ska handla dyraste alternativet! :)

Däremot ska man fundera på varifrån man handlar ändå. Precis som att iallafall jag gärna köper lokalproducerad mat. :)

Tycker absolut inte detta var Offtopic då tråden just handlade om speglar från Aliexpress.

Självklart tycker jag du ska lägga en projekttråd!  <happy>
Mvh, Olof!

Mullis

Det var mig ett par fina fälgar, dock lite svåra att montera där nere...  ;D  lol

Köpte mig sådana kina kopior också, men får ju det som man betalar för. Duger för mig, bara det ser bra ut.  <evilgrin>
/ Mullis

Avesta RC Klubb, member of Avesta Drift Mafia.
Kalmar DRF Projekt