Bell B50D

Startat av Actros861, 6 september 2012 kl. 22:06:36

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Actros861

Idag har jag varit upp i Falun och hämtat en styck dumpers av modell Bell B50D, tillverkad av Fumotec ihopsatt av G-Crawler.

Inga bilder finns ännu men det kommer kanske snart...
MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.
Kommande bygge: Goldhofer XLE 8 (3+5).

https://www.instagram.com/actros861_rctrucks/

Thomsson


MrLinds


Olof

Mvh, Olof!

swerecon

Yes, jag hade rätt <hands> Grattis grattis
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

SWE IROC

Grattis Grattis till en fin modell.  <hands> <beer> <hands>
Mvh // John

Actros861

Tack för alla gratulationer :D

Får se om jag lyckas med att visa ett par bilder.
MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.
Kommande bygge: Goldhofer XLE 8 (3+5).

https://www.instagram.com/actros861_rctrucks/

MrLinds

Det var bra storlek när man gämför med tamiya, trodde den skulle vara större <tumb>

Actros861

Tja det är ju samma skala :P

Väldigt nöjd måste jag säga, hoppas jag får igång den tills imorgon. Hittade en Futaba T7C hemma som jag tänkte använda :)
MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.
Kommande bygge: Goldhofer XLE 8 (3+5).

https://www.instagram.com/actros861_rctrucks/

Gunnar

Även jag gratulerar <hands>. Men vad ska G-Crawler göra nu, överger han den här sidan av modellbygge eller är det något häftigare på gång???

Jag känner att jag får lägga på ett kol här... eller hetsa broder Lennart <happy>. Jag kan ju åtminstone göra hjulen åt honom <tumb>.
Jag gillar gula maskiner! STORA!
MVH /Gunnar

Eirike93

Han har ju sitt mästervärk till grävmaskin kvar! <evilgrin>

Grattis Anders, alltid kul med nya maskiner, men det är ju inte för inte som man blir avis <poke>
Kan jag få provköra iaf, så jag tappar suget helt för dessa entrepenadmaskiner? [vogel] [laugh] lol
Mvh
Erik Halvorsen
Scania R620, 25,25 styckegods, fullhöjd!
XXX Tungdragare, 10x8
4-axlig tipptrailer

Mad Max

Grattis till en mycket fin maskin.
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

Actros861

#12
Citat från: Gunnar skrivet  7 september 2012 kl. 10:38:44
Även jag gratulerar <hands> . Men vad ska G-Crawler göra nu, överger han den här sidan av modellbygge eller är det något häftigare på gång???

Jag känner att jag får lägga på ett kol här... eller hetsa broder Lennart <happy> . Jag kan ju åtminstone göra hjulen åt honom <tumb> .

Tackar :)

Han ska behålla grävaren men valde att sälja denna av olika anledningar som jag inte skriva här.

Citat från: Eirike93 skrivet  7 september 2012 kl. 12:02:07
Han har ju sitt mästervärk till grävmaskin kvar! <evilgrin>

Grattis Anders, alltid kul med nya maskiner, men det är ju inte för inte som man blir avis <poke>
Kan jag få provköra iaf, så jag tappar suget helt för dessa entrepenadmaskiner? [vogel] [laugh] lol

Tackar :)
Japp visst är det kul med nya maskiner, att du blir avis bjuder jag på :D
Ja en liten runda ska d kanske få prova vid något tillfälle ;)


[/size]
Citat från: Mad Max skrivet  7 september 2012 kl. 15:52:01
Grattis till en mycket fin maskin.

Tackar :)

Efter att ha kört denna maskinen tre accar idag kan jag bara konstatera att den funkar helt perfekt <tumb>
Får luska ut hur ljusstyrning fungerar och så ska jag mixa ihop hydraulenpumpen med servona som jag gjort på grävaren.
MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.
Kommande bygge: Goldhofer XLE 8 (3+5).

https://www.instagram.com/actros861_rctrucks/

Actros861

Nu har jag suttit och gjort inställningar på radion (Futaba T7C) jag ska ha, fick inte till det lika bra som på grävaren men det får gå ändå. Får testa lite och se hur det fungerar.

Belysningen var väldigt enkel funkade på vanlig tvålägesbrytare, satte den på en återfjädrande varannan gång on/off. Vet inte riktigt vad det sitter för styrning till ljuset, har aldrig sett en sådan innan. Det sitter varmvita dioder i den får se hur de lyser, funderar lite på att sätta dit ett par extraljus och en PS4 för att kunna dela upp ljusstyrningen.

Den lilla svarta "klumpen" som ligger på S20:en sköter ljuset, annars är det allt vad elektronik som finns i maskinen. Orkade inte hämta min riktiga kamera så en mobilbild får duga...



Maskinen väger 17,5kg tom, med normalt lass 30-33kg. Gjorde misstaget att klaga lite på Ampens första lass, nästa resulterade i en totalvikt på 38,3kg med andra ord en lastvikt på 20,8kg :o <whip> Märkte inte av några som helst problem med att tippa det  <tumb>
MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.
Kommande bygge: Goldhofer XLE 8 (3+5).

https://www.instagram.com/actros861_rctrucks/

MrLinds