Lastbils mässan på elmia 24-27 agusti.

Startat av krankillen, 17 maj 2016 kl. 09:49:08

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

krankillen

Hej jag ska stå på elmia i år å visa upp lastbilar med allt vad det inebär. Mattan blir 6x20 alt 8x20 med vägar byggnader samt ett "grustag". Står bredvid habohobby som ska kränga lastbilar. Ska dit å reka på fredag. Så får vi se vad det blir. Det blir premiär för min matta, å det ska bli kul😃 Alla är välkomna å köra ska spåna i hur jag ska lägga up det. Återkommer till helgen om det. skriv gärna en rad vad ni tycker.

Olof

Kan inte säga säkert än, men hade varit kul att dyka upp med bilen!  <happy>
Mvh, Olof!

Actros861

 Kan inte heller säga något säkert än men helt klart intressant  <tumb>
MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.
Kommande bygge: Goldhofer XLE 8 (3+5).

https://www.instagram.com/actros861_rctrucks/

krankillen

Ni kan höra av er några dagar innan. Jag är där i alla fall😂 Kom om ni känner för det. Behöver bara komma med bilarna, ni behöver inte bygga något.

802°

Jag är på, ska kolla om jag kan få semester bara.

Instagram = @802dgre

swerecon

Säger som dom tidigare. Kan eventuellt dyka upp med lite fordon men inga garantier ännu.
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

Mad Max

Skulle också kunna tänka mig att att dyka upp  <tumb>
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

vicke rc r620

skulle också kunna tänka mig att komma

Johnny

Tjena krankillen om du vill så kan jag hjälpa till o bygga om du vill för jag bor nära och jobbar nära också och har tänk komma och köra lite med.

scaniakillen


e21242

Hej Krankillen!

Har funderat länge och väl på detta nu och kommit fram till att det kan bli lite för mycket med två rc montrar för lastbilar.
Vi på Stockholm RC Trucks har ordnat med Elmia sedan Mantorp förra året och funderar nu på om det kan vara värt att ha två montrar med rc lastbilar då vi inte är så många som sysslar med denna typ av hobby.

Vad tycker du?
Ska vi slå ihop våra montrar och bara göra en monter eller ska vi köra varsitt race?
Vi har ju som sagt jobbat med detta i snart ett år för att få till en bra mässa.
Vi har direkt kontakt med Elmia och tidningen Trailer som ordnar mässan samt stora planer som är förankrade med mässarrangören om att ordna en tävling för våra fordon som publiken får rösta på på lördagen.

Hör av dig till oss så på Stockholm RC Trucks.

Mvh
Håkan E
Stockholm RC Trucks

Actros861

Om det nu har pågått planering i ett helt år varför ingen information om det?
Varför detta hemlihållandet alltid?

Jag kommer i alla fall att köra med krankillen han var först ut med information om Elmia...
MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.
Kommande bygge: Goldhofer XLE 8 (3+5).

https://www.instagram.com/actros861_rctrucks/

vicke rc r620

jag kommer, finns det tillgång till ett bord med stol?
har lite funderingar om att bygga lite så publiken ser hur dem blir byggda, ska börja på ett chassi så har lite att göra.
skulle det gå?

e21242

Citat från: Actros861 skrivet  3 juni 2016 kl. 19:50:13
Om det nu har pågått planering i ett helt år varför ingen information om det?
Varför detta hemlihållandet alltid?

Jag kommer i alla fall att köra med krankillen han var först ut med information om Elmia...

Det är inget som har varit hemligt.
Det är bara att kika in på våran sida eller skriva till oss på FB eller här.

Vi har haft mycket att göra och har haft flera träffar redan som vi arrangerat vilket har tagit tid.
Då vi nu närmar oss augusti och de lösa trådarna börjar falla på plats efter diverse bortfall av kontakter. (dödsfall efter sjukdom hos arrangören)
Nya kontakter som har skapats så var det meningen att vi skulle gå ut med detta.
Nu han Krankillen före oss vilket är beklagligt.

Mvh
Håkan E
Stockholm RC Trucks

Battolajnen

Helt klart intressant! Inte omöjligt att man dyker upp :)
Mvh Sebastian
Tamiya MAN TGX 26.540
Carson Tipptrailer