Actros 4163 SLT

Startat av Peteruqh, 28 april 2016 kl. 17:59:12

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Peteruqh

Har fortsatt att jobba med lackeringen. Här är sidorna som sitter bakom hytten, och skåpet. Nu ska hytten få sig en omgång klarlack igen....





/Peter

Peteruqh

Fick lite tid över nu när det är jul lov.  :D



/Peter

tobbe

Grymt Peter!!!ser riktigt bra ut  <tumb> <tumb> <tumb>
Scania t-Rod
actros gigaspace
Lieberr 944
torped scania t730

Ellis

Häftigt! Nu börjar man jiu se vad det är!
MvH/ Kristoffer
-Scania R470
-McCormic XTX
-Liebherr 574
-Volvo FH16 lastväxlare

Peteruqh

Tack grabbar! Kör inte allt i "rätt" ordning,  så jag var tvungen att se hur nya företagsloggan blir. Blev faktiskt riktigt nöjd.  <tumb>

/Peter

vicke rc r620


Peteruqh

Det går både framåt och bakåt.... Har fått dit belysning på bilen. Ställer in den på köksbordet, och tar fram datorn för att fixa inställningarna i de båda Beier modulerna. O vad händer då? Joo, datorn ger upp!  [conf]
Bara att bryta ihop o komma igen.
/Peter

Ukko

Bilen ser snygg ut.
Spännande projekt.
Blir det ljud via Beier också?
<tumb>

Peteruqh

Tack. Ja, det blir Beier USM RC2. Datorn självläkte, så nu är ljus och ljud provats .  <tumb> Nu är det lite inställningar kvar för att få de båda modulerna att komma överens.
/Peter

Ellis

Spännande! Ska bli kul att se ekipaget  <tumb>
Nöjd med fartreglaget?
MvH/ Kristoffer
-Scania R470
-McCormic XTX
-Liebherr 574
-Volvo FH16 lastväxlare

Peteruqh

@Ellis. Har bara provat lite inomhus än, men fartreglaget känns bra så här långt. Har ställt in så att jag växlar mellan fram/back på en spak, så nu ska jag vänja mig vid ett nytt körsätt.

Ett par bilder på det pågående arbetet. Skärmar, bakljus och sidomarkeringar är på plats. Kablarna är en enda röra just nu, men jag vill prova att allt fungerar innan jag buntar ihop det.


Har satt lite kontakter på lämpliga platser i elsystemet. Allt för att underlätta servicearbete i framtiden.
/Peter

Peteruqh

Nu börjar det likna något! Inredningen på plats. Tillval skinnklädsel... Även lite belysning i hytten.




Dags att snygga till det elektriska. Det ska ju få plats ett batteri också...  [conf]

/Peter

Mad Max

Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

Peteruqh

Jag har velat mycket fram o tillbaka angående extraljus och båge... Nu är det ju poppis med ledramper, så jag hänger på trenden. Den kanske inte förtjänar något designpris, men det lyser bra!

/Peter

vicke rc r620