Nybörjar frågor och köptips Tamiya Scania

Startat av Rikard, 5 september 2012 kl. 23:18:09

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Eirike93

Mvh
Erik Halvorsen
Scania R620, 25,25 styckegods, fullhöjd!
XXX Tungdragare, 10x8
4-axlig tipptrailer

Rikard

#31
okej, erik du vet ingen sida som fortfarande har dom kvar?

måste väl vara en sådan här ? http://hobbia.se/product_info.php/cPath/213_214/products_id/5386
Scania R 620 6x4 Highline

Rikard

någon som kan köpa lös vändskiva tror den heter så ska sitta på släpet för att koppla ihop släpet med lastbilen, och kompletta hjul axlar till släp, är lite sugen på att bygget ett eget släp till lastbilen
Scania R 620 6x4 Highline

Eirike93

Citat från: Rikard skrivet  6 september 2012 kl. 21:56:23
okej, erik du vet ingen sida som fortfarande har dom kvar?

måste väl vara en sådan här ? http://hobbia.se/product_info.php/cPath/213_214/products_id/5386

Yes, är en sån!:)

Citat från: Rikard skrivet  6 september 2012 kl. 22:03:21
någon som kan köpa lös vändskiva tror den heter så ska sitta på släpet för att koppla ihop släpet med lastbilen, och kompletta hjul axlar till släp, är lite sugen på att bygget ett eget släp till lastbilen

Den kallas för Kingpin, om du tänker på den lilla pinnen som sticker ner under släpet som vändskivan hakar tag i!:)
Axlar och hjul hittar du bland annat på Ebay!:)
Mvh
Erik Halvorsen
Scania R620, 25,25 styckegods, fullhöjd!
XXX Tungdragare, 10x8
4-axlig tipptrailer

Rikard

okej. köpte du din färdig målad eller har du målat den själv?
Scania R 620 6x4 Highline

Olof

Erik lackade sin själv, likaså jag.
Det är det vanligaste eftersom man gärna vill ha egen touch på bilen.  :)
Mvh, Olof!

Rikard

#36
okej, är det mycke små delar att lacka?
Scania R 620 6x4 Highline

Rikard

#37
Nu har jag äntligen kommit till skott och bestämmt mej för vad lastbil jag vill ha. Det blev en Tamiya Scania R620 6x4 Highline från axels-modellbau-shop.de , dom hade bäst pris. Kollade även på conrad.se där skulle dom ha 3935:- för en olackad,  och på http://hobbia.se där skulle dom ha 4300:- för en som var färdig lackad.

Sen börjar det roliga när man får hem lastbilen, kommer säkert få massor av ider på vad vill göra med/på den. Ska bli att roligt och nyttig att få kolla in några av era lastbilar med släp den 22 september i Gråbo, får hoppas på bra väder.  Första steget får bli att montera ihop den :)


Tack för alla kloka ord  :)
Scania R 620 6x4 Highline

Rikard

Har en fråga till er som har beställt och köpt grejor från www.axels-Modellbau-shop.de , jag har lite oklart för mej hur man ska betala
Scania R 620 6x4 Highline

Mad Max

När jag handlade där har jag för mig att jag använde PayPal. Säkert och ett bra betal sätt.
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

Rikard

Scania R 620 6x4 Highline

thf uppsala

Lite beroende på vad du har för bank men jag körde e-card

Rikard

Scania R 620 6x4 Highline

thf uppsala

Sök på e-kort och ladda hem programmet sen gå in på internetbanken och koppla det till ditt konto läs hjälpen om du fastnar eller ring internetbanken så hjälper dom dig
e-kort är ett kreditkort som kan köras som mastercard t.ex och vad kortet gör är att ge dig ett kreditkort som du själv kan ange hur mycket du vill handla för och om du vill ha giltighet 1 månad eller längre.
Fördelen med detta är att man aldrig behöver använda sitt riktiga kreditkort om man har ett sånt eller så behöver man aldrig skaffa ett bara för att handla online, jag har använt e-kortet i över 4 år och det har aldrig strulat  <tumb>

Rikard

Okej får kolla på detta: :)

Fick detta brevet från sidan jag beställade lastbilen

ansluten du din sista före faktura för din beställning.


Vänligen skicka din betalning till vårt bankkonto:
   
         Kontonamn: Axels Modellbau Shop OHG
         Bank: Commerzbank, Fürstenbergerstr. 2a, 37603
Holzminden, Tyskland

         Konto nr: 571 37 71
         National Bank Code: 272 400 04



Vi kommer att leverera din beställning så fort som möjligt, efter att vi mottagit din betalning.
Scania R 620 6x4 Highline