Futaba t8fg

Startat av joppe, 22 februari 2016 kl. 22:05:16

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

joppe

God kväll i stugorna! Skulle kolla om det finns någon som använder futaba t8fg? För och nackdelar med denna radio, om den är att rekommendera för lastbils ändamål. Tack på för hand!

e21242

#1
Det är en bra radio. Jag skälv har ingen då alla mina bilar kräver lite fler kanaler men jag använder enbart Futubas radios till mina bilar. 

Det du ska tänka på när du köper en radio är följande:
Vad vill jag göra med bilen?
Vad vill jag styra med radion? (En funktion = en kanal)
Hur många kanaler behöver jag?
Hur vill jag att det ska fungera?

När du svarat på dessa frågor så ser du hur många kanaler du behöver.
Då väljer du den radion som är steget över den du behöver.
Kan garantera dig att du kommer på något som du vill ändra på bilen när du köpt radion som kräver en kanal och har du då en för liten radio så blir det till att köpa ny.

Jag personligen skulle ta en 10 eller 12 kanals radio till en dragbil för då klarar man av att köra en tipp trailer till bilen och ändå eventuellt ha någon kanal över.

Mvh
Håkan E

Spirit

#2
Jag tittade på den när jag var i valet och kvalet och har hört samma sak, att det är en mycket bra radio. Men jag tänkte som ovan, det kommer kanske inte att riktigt räcka till om jag ska vara någorlunda framtidssäker. Jag köpte en T14SG istället.

Kan tillägga att jag nu har en fungerande dragbil med lysen i stort sett som jag vill ha det. 6 kanaler är "förbrukade" nu, och det kommer gå en till för att radiostyra vändskivan. När det kommer en eventuell tipptrailer så...
V8 or bust!!

joppe

Tack för svaren! det är en t8fg super så om jag inte har fel info så ska det finnas 14 kanaler?           8FG Super funktioner:
- Utökad med 14 totalt sändarkanalerna 12 proportionella och två kopplade.
- Ingår R6208SB mottagarens PWM (Pulse Width Modulation) kanaler stöd för upp till 8 vanliga analoga eller digitala servon och hanterar upp till 18 kanaler när de används med ett S.BUS systemet.
- Gyro Menyn stödjer 3-axliga gyron och är perfekt anpassad till CGY750.
- Användar menyn kan piloterna att anpassa och visa ofta använda funktioner.
- VPP (Variable Pitch Propeller) kompatibilitet kan ställas in på tre villkor för gas och pitchkurva.
- Swash trim kan ställas in från sned skärmen.
  Men jag är inte så hemma på det här med kontroller men isåfall så ska denna funka?

e21242