Vilken sorts trailer är "roligast"?

Startat av Spirit, 6 februari 2016 kl. 19:35:37

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Gardintrailer
6 (26.1%)
Maskintrailer
5 (21.7%)
Containertrailer
1 (4.3%)
Tipptrailer
9 (39.1%)
Tanktrailer
1 (4.3%)
Något annat
1 (4.3%)

Antal personer som röstat: 23

Spirit

Jag kan ju inte bestämma mig!! Så småningom är det dags att skaffa en trailer till min nybyggda dragbil. Finns massor av inspiration här på forumet, men vad är "roligast" att ha, och varför?

Så jag skapade en poll - låt oss se vart diskussionen tar vägen!  :)

V8 or bust!!

Badboy

Tanktrailer! Du kan lägga in en vinpåse och en tappkran! <popcorn> lol

Badboy

Spirit

Citat från: Badboy skrivet  6 februari 2016 kl. 19:58:00
Tanktrailer! Du kan lägga in en vinpåse och en tappkran! <popcorn> lol

Badboy

Vafan lade jag ut en sån här tråd en lördag kväll för?  <stup> Men jag förstår hur du tänker! Skål!  <beer>
V8 or bust!!

tobbe

jag har haft grymt kul med min gardintrailer o truck [dance1]
Scania t-Rod
actros gigaspace
Lieberr 944
torped scania t730

Actros861

Satte min röst på något annat.
Som jag ser det så ska det vara något öppet eller som går att öppna och lasta saker i. Vad för last spelar mindre roll. Flytta pallar med hjullastare är en ganska spännande övning för den som har lastare. Tamiyas skåp är ganska fina men blir fort tråkiga tycker jag, samma gäller tanktrailern. Går ju liksom bara att köra runt med utan att göra någon nytta  :-\
MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.
Kommande bygge: Goldhofer XLE 8 (3+5).

https://www.instagram.com/actros861_rctrucks/

Olof

Tipptrailer eller öppet är det som rullar mest på mässor. Är min erfarenhet iallafall.
Mvh, Olof!

Mad Max

Håller med Olof och Actros. Något släp att lasta på. Tipptrailer eller öppet  [play]
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

Spirit

#7
Börjar se vart det tar vägen, trailer med lastfunktion har större underhållningsvärde. Bag-in-box lösningen med tanktrailern kan förstås vara lite tilltalande också...  :)

Tipp leder, tätt följd av gardin. Jag var faktiskt inne på någon av dem, men tänkte att tipptrailer känns klumpigt i grusgropen, brukar väl mest vara tippbilar i 1:1-skalan? Så jag var nästan på väg mot gardin, även om grus spontant känns roligast.

Kikade igen på Carsons två olika tipptrailers, en i metall och en i plast... Finns det andra alternativ än Carsons?
V8 or bust!!

Råddeby

MVH Micke

MAN tippbil, Scania T164 lasväxlare

Spirit

Citat från: Råddeby skrivet  8 februari 2016 kl. 20:44:24
Denna kikade jag lite på innan jag skaffade tippbil

Attans, där satte du ju fingret på en sak till som jag sitter med i bakhuvudet, en tippbil är ju det jag egentligen vill ha... det är också en anledning till varför jag tvekar att köpa en tipptrailer :)

Men den där såg justare ut än Carsons, verkar vara lite mer för pengarna!!
V8 or bust!!

Olof

Räcker ju att bygga en dolly senare så har du tippbil, dolly å tipptrailer. ;)
Mvh, Olof!

swerecon

En flakväxlare, med växlarsläp. Då slipper man alla bekymmer, bara bygga lite olika flak  <happy>
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

Olof

Citat från: swerecon skrivet  9 februari 2016 kl. 18:33:49
En flakväxlare, med växlarsläp. Då slipper man alla bekymmer, bara bygga lite olika flak  <happy>

<happy> <happy>
Mvh, Olof!

Mullis

Tänkt köpa mig en containertrailer och bygga mig en containerlink att dra efter R620an.

Sen så har ju jag tänkt bygga mig en Gloria...  <evilgrin>

Så jag röstar på containertrailer, men skulle vara kul att ha en tipptrailer.
/ Mullis

Avesta RC Klubb, member of Avesta Drift Mafia.
Kalmar DRF Projekt