Lägga upp bilder

Startat av ZankaMan, 5 februari 2016 kl. 19:03:34

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

ZankaMan

Halo eller :p
Jag tänkte ja skulle dela med mig av min lilla bil. men har lite svårt å lägga upp bilder.
det står att man ska skapa ett album och då måste man ha en huvudkategori.
men de finns ingen sådan å välja på i den "rutan" som man ska klicka på för att välja någon.


någon som har en bra lösning på detta lilla problem?

Gunnar

Jag, och de flesta andra här tror jag, har skapat ett gratiskonto på exvis photobucket.com eller något annant liknande. Dit laddar man upp sina bilder. När bilderna finns där (på photobucket eller vad du nu valt) så har varje bild fått en s.k. URL dvs ett nytt namn kan vi säga, markera detta namn och kopiera det. I ett nytt webläsarfönster har du rclastbilar och ditt inlägg öppet och på en ny rad i inlägget klistrar du in URL:en som du kopierade förut. Slå retur för att få en ny rad att skriva på...

Nu kan du klicka på "Förhandsgranska" nere till höger under denna rutan som skriver ditt inlägg i, och efter en eller annan sekund så kommer du att få se din bild (och texten du skrivit oxå förstås) precis som det kommer att se ut i det färdiga inlägget. Om det inte lyckas har du troligen kopierat fel URL eller namn från stället dina bilder fanns.

Det går även att ladda upp bilderna direkt till rclastbilars server men hur detta går till har jag inte helt klart för mig utan det får någon annan tala om.
Fördelen med att ha bilderna på en extern server (photobucket eller dyl.) är att länken kan ju användas även i andra fora om du exempelvis vill skriva i det norska forumet, men om bilderna bara finns här på rclastbilar så går det ju inte att länka till ett annat forum.
Jag gillar gula maskiner! STORA!
MVH /Gunnar

Olof

Mvh, Olof!