graupner mx 20

Startat av boggi, 1 februari 2016 kl. 16:33:14

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

boggi

har även tittat på denna radio. är det nån som har en eller vet nåt om den.tex om den funkar tillsammans med servounats prylar.deras system kalas för hoTT.. det är ju 12 kanaler på den, o det är en mot. med på 12 direkt i lådan.
MVH.RP
kör lungt där ute.. bättre att komma fram sent än aldrig.

Ellis

Citat från: boggi skrivet  1 februari 2016 kl. 16:33:14
har även tittat på denna radio. är det nån som har en eller vet nåt om den.tex om den funkar tillsammans med servounats prylar.deras system kalas för hoTT.. det är ju 12 kanaler på den, o det är en mot. med på 12 direkt i lådan.
Ja den ska funka!
MvH/ Kristoffer
-Scania R470
-McCormic XTX
-Liebherr 574
-Volvo FH16 lastväxlare

ulooslagg

Jag kör med en graupner MC20 och jag tycker den är kanon.
kör bara med servounats prylar

boggi

det blev en mx 20 med en 12 a i första läget, ska nog köpa en 8 kanals iframtiden. ulooslagg.vet du om det går att byta tex en av 2läges brytare,till en 3 läges momentan (vippa) i radion.hobbyborgen sa att det skulle gå men tänkte att du kanske vet nåt om det. tror att det inte är så stor skillnad på mc el mx,men vet ej?har kommit så långt att det viktigaste man behöver "enligt mej"i programmen är modelmine,servojustering,free mixers,dual rate.är det nåt mer man behöver tänka på till våran hobby så skriv gärna några rader <happy>
MVH.RP
kör lungt där ute.. bättre att komma fram sent än aldrig.

Gunnar

Jag har oxå en MC20 till min lastare och dumpern. Jag är dock (fast det beror förmodligen på mig själv) inte helt överens med programmeringen.
Hursomhelst är MC20 och MX20 samma sändare fast i olika skal om jag inte fattat fel. Det går exvis enkelt att flytta ett modellminne från den ena till den andra utan att programmera om något. Vad gäller brytarna så är det förmodligen bara att flytta (eller byta) plats på dem om de inte sitter där man vill ha dem eller om de har fel funktion. "Computersändarna" känner ju av vilken funktion brytaren har när du programmerar sändaren.

Det ovan sagda OM det är den senste serien, därför att Graupner har (minst) en gammal sändare med samma namn, som är typ 10-15 år gammal.
Jag gillar gula maskiner! STORA!
MVH /Gunnar

boggi

Det är den senaste modellen.det jag inte har löst är hur man fixar till kombinationen imellan switcharna o de vanliga spakarna.vet vilka menyer det är men får inte till det.säkert jätte enkelt.en meny heter switch control tror jag. [conf]
MVH.RP
kör lungt där ute.. bättre att komma fram sent än aldrig.

ulooslagg

vad jag har läst till mig så ska det gå att byta vipströmbrytare.
men då tar man en kanal från en annan vippa.
har ej praktiserat det men ska ge mig på det när bygglusten återkommer. [play]

boggi

det är ju klart att det är så,man har ju de antal som man har att tillgå.så ska man sätta dit en 3läges så tror jag att man bör ta bort tex en 2läges <tumb> <tumb>.vet du hur man gör med kombon imellan vipparna o spakarna????????? [conf] [conf] [conf]
MVH.RP
kör lungt där ute.. bättre att komma fram sent än aldrig.

Nypan R620

#8
Hobbyborgen i Klavreström ,närheten av Växsjö trakten . Han handhåller Graupner sändare,jag fick telefonnummer till han ang min sändare och frågor. Kanske kan vara nått ....????
Hmmm,såg att det va ngr mil emellan ifrån Växsjö  <stup>
Tel : 0474-40510

boggi

den är köpt av hobbyborgen.ska ringa till dom när tid ges
MVH.RP
kör lungt där ute.. bättre att komma fram sent än aldrig.