Kalmar containerlastare Kibri 11752 med kör- resp. lyftmöjlighet, bygge nr 2.

Startat av tsa, 24 januari 2016 kl. 20:56:17

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

tsa

Hej efter ett långt uppehåll.
Har fortfarande inte löst problemet med att programmera Rx47 med Deltangs Prog4 ansluten till PC och programmet CoolTherm.  För att komma åt funktionerna "Complex flash patterns" enl. menu 5 för olika blinkljus resp. "Multi Position channels" för att välja fler brytare o tryckknappar, måste programmering ske via datorn o Prog4, då inställningarna sker i intervallet 0-255. Det är ju svårt att hålla koll på tex 196 flashes i en vanlig enkel Blade sändare.
Har någon här på forumet arbetat med Prog4 ihop med Rx47, och kan ge mig lite feedback?
Bästa 1:87 fordonshälsningar.
Tore S

tsa

Återkommer här med glädjande info.
Problemet med programmering av Deltang Rx47-4 (DSM2 + DSMX) med deras Prog4 (endast DSM2) är löst. Har för detta byggt ihop en Deltang sändare Tx72 (DSM2).
Efter att ha använt en enkel sändare Blade MLP4DSM (DSMX) för att testköra programändringar, är Rx47-4 låst till DSMX, och det går inte att binda Prog4 till RX47-4 på nytt, och således inte att komma in igen med Prog4 för programändring.
Min lösning är att låsa upp genom att binda Tx72 till Rx47-4 så att Rx är mottaglig för protokollet DSM2, varefter Prog4 kan bindas.
Så nu kan jag fortsätta med den mekaniska delen på min Kibri container/släpvagnslastare.
Bästa 1:87 fordonshälsningar
Tore S

tsa

Tidigare visade klämlyftok, vars gavlar drogs ihop mot containergavlarna, kommer förmodligen att ersättas av neodymmagnet centralt i lyftoket, tunn plåtblicka invändigt i containertaket, och en motordriven utstötaretapp som trycker isär magneten från containern vid avlastning. För släpvagnslyft kommer jag att använda tidigare visad lösning, om inte allt blir för tungt och ekipaget tippar. Vi får se!
Bästa 1:87 fordonshälsningar och en God Jul o ett Gott Nytt År!
Tore S
[lolsanta]