radiolink

Startat av boggi, 6 januari 2016 kl. 21:12:26

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

boggi

hej!
har funderat på en radiolink at10 ,men vet ej att nån har nämt denna sändare här.det är en flygradio i den nedre prisklassen.
har kollat på bilderna men ser ej om det sitter trelägges återfjädrande på den,eller fasta läggen på alla vippar, med tanke på att det är smidigare med det till cti´s moduler (psO+psU)..http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2066015.
mvh Ronny :D :)
MVH.RP
kör lungt där ute.. bättre att komma fram sent än aldrig.

Spirit

#1
Jag kikade lite kort på den här också innan jag bestämde mig för att satsa på mer på radion.

Om jag minns rätt, så var det två 3-lägesswitchar, fem 2-läges och en momentan. Endast den sista som är återfjädrande med andra ord. Sen var det några potentiometrar också, men minns inte hur många.
V8 or bust!!

boggi

tack för svaret! lista skillnader imellan tex samwas 10 eller tex futabas 14 (vet att den har mer kanaler) men ändå.
har letat efter en 12 futaba utan framgång.tycker att 14 är idyraste laget, tror att man får med en 8 kan, isetet oså.. 14 kan, kostar ju 2000:- extra..7000:- nää  <wow>.10 kanaler är ju på gränsen för lite för framtida bruk.12 hade vart lagom.
MVH.RP
kör lungt där ute.. bättre att komma fram sent än aldrig.

boggi

kollade på radion idag,live och den verkar inte så dum.det stämmer att det satt dom antal vippar som du sa. pontar satt det 3st uppe på o 1vardera på varje sida på den, 5st totalt.vipparna verkar det som om det skulle gå att byta ut mot fjädrande  3 läges.men vet ej ju hur det ser ut inuti lådan...är det någon som vet att det har gjorts på andra sändare eller är det ens möjligt att göra det i en computer??

dum fråga men jag har bara använt den gamla lådan från robbe så där av frågan!
tänkte så här att man byter ut en 3läges o sätter en fjädrande där istället..tycker inte att det skulle spela nån roll (eller kanske)
att det blir fel i menyerna då.
tacksam för svar [blah] [blah] [blah]
MVH.RP
kör lungt där ute.. bättre att komma fram sent än aldrig.

Mullis

Tror nog att det inte spelar någon roll om du byter ut en 3-lägesbrytare mot en tillika återfjädrande.  <tumb>
/ Mullis

Avesta RC Klubb, member of Avesta Drift Mafia.
Kalmar DRF Projekt