Förlängning av Tamiya scania R620.

Startat av MakeRawNotWar, 10 december 2015 kl. 08:28:42

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MakeRawNotWar

Hej.

Är ny på forumet och ny på att bygga lastbilar. Har mycke erfarenhet av rc bilar sen tidigare.

Har nu bestämt mig för att äntligen bygga en lastbil och har beställt en Tamiya scania R620, 3 axlad [ok]. Mitt problem jag behöver hjälp med är kardanaxeln. Eftersom jag ska göra eget chassi och förlänga det behövs det ju en längre kardanaxel. Så till alla er som har mer erfarenhet inom RC lastbilar. Vilken längd bör jag ha på kardanen? :-\\

Tänkte beställa någon av dom här: http://www.rcteknikk.no/index.php?cPath=22_23_50.

Tack på förhand för svar  [nyam]

Ellis

Välkommen hit!
Om du inte vet vilken längd du behöver än, men ändå vill beställa en kardan så välj en av teleskopmodell  <tumb>
Funkar kanon!
MvH/ Kristoffer
-Scania R470
-McCormic XTX
-Liebherr 574
-Volvo FH16 lastväxlare

hemimolle123

Hejsan välkommen !!! :) Jag betällde nyss en sådan ! Denna är teleskopisk och kan justera längden på den :) Från 12,5 till 15.8 cm , ska bygga en timmerbil hehe !  [vogel]

rcmicke

Vällkommen själv tog jag ett rör och kapade orginal axeln limmade och skruva fast den i det nya röret.Håller ej med bara lim.

MakeRawNotWar

Tack för alla vällkomnanden  <hands>

Lät ju väldigt smidigt med en teleskopisk kardanaxel. Någon som har en länk där man kan beställa?