Liebherr 736 dozer. (Från scratch)

Startat av Mad Max, 25 augusti 2015 kl. 22:02:25

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Peteruqh

Riktigt fint! Blir en gedigen maskin.
/Peter

Ellis

MvH/ Kristoffer
-Scania R470
-McCormic XTX
-Liebherr 574
-Volvo FH16 lastväxlare

Mad Max

Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

Mad Max

Ja då fick man lite till gjort. Underedet är i stort sett klart, det mekaniska asså. Allt är ditskruvat och klart. Tog tom ett vattenpass och la på karossen och allt är spikrakt och i vinkel, vilket har varit tidskrävande att lösa. Men det blev väldigt bra om jag får säga det själv.
Nu börjar det roliga att jobba med detaljer mm på underedet. En hel del detaljer ska dit innan arbetet börjar med överdelen och själva schaktbladet. Bifogar lite bilder där banden är provisoriskt påsatta. De är inte spända så det kan se lite konstigt ut.


Skickat från min SM-G935F via Tapatalk

Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

Mad Max

Ja, dum som man är så kunde jag inte vänta med elkopplingen utan började speka när jag kom hem ifrån Vårgårda. Barnen var hos kompisar och frugan åkte och tränade så då kastade jag mig ut i förrådet.
Nu är elen dragen till drivningen. Blev ett Servonaut M220 av Dansken i helgen. Lödde på motorerna och startade upp den.
Den går fantastiskt fint och bra. Jag var lite orolig om det skulle fungera eller inte men det blev kanon. Behöver justera vänster kugge ca en halv mm bara. Det hackade lite i kuggarna på den sidan men jag såg ganska fort vad problemet var. Det bör vara ett ganka enkelt ingrepp.
Stark är den också, orkade knappt hålla emot när jag drog ful gas. Tror även farten blir perfekt faktiskt. Kan krypköra lungt och fint och på fullgas så är den inte för snabb.


Skickat från min SM-G935F via Tapatalk

Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

Mad Max



Skickat från min SM-G935F via Tapatalk

Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

Peteruqh

Riktigt fint!
Perfekt att ligga på stranden i sommar o schakta sand........
/Peter

Mad Max

 lol lol Skitsmart ju. Frågan är bara om frugan tycker det  [laugh]
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

Mad Max

#38
Då har jag åtgärdat den lilla justeringen som behövdes på vänster drivaxel. Den rullar på fint nu tycker jag. Ska ställa ner farten lite när den svänger. Ska få på banden först bara och se hur hastigheten är men jag tror att den tuggar på lite för fort när den svänger. Lägger upp en länk på en liten film.
Ni får ursäkta lekande barn utanför förrådet, de hörs nästan mer än motorerna  [laugh]

https://youtu.be/UoKl33Mpd4g
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

Ellis

MvH/ Kristoffer
-Scania R470
-McCormic XTX
-Liebherr 574
-Volvo FH16 lastväxlare

Mad Max

Idag har jag påbörjat arbetet på karossen efter att ha pausat arbetet med underredet. Har nu lagt väldigt många timmar på underredet så jag kände för att göra något annat innan jag slutför det arbetet.
Inte jätte mycket till karros men i grova drag så är det igång. Bitarna ska justeras och slipas ytterliggare men ett skelett och en liten vision om hur det blir börjar växa fram.

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk

Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

Peteruqh

Ser bra ut! Hur är kvalitén på plasten?
/Peter

SWE IROC

Mvh // John

Mad Max

Citat från: Peteruqh skrivet  5 juni 2016 kl. 21:51:31
Ser bra ut! Hur är kvalitén på plasten?

Ja Danskens plast var riktigt fin att jobba med  <tumb>
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

Mad Max

Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.