carson gardin trailer

Startat av tobbe, 5 augusti 2015 kl. 19:57:55

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

tobbe

hejsan pallarna är köpta men tillbehören homemade o ja trucken är lite svag men det funkar men den är väldigt lätt i rumpan om man belastar trucken med 200g så en liten vikt därbak skadar inte
Scania t-Rod
actros gigaspace
Lieberr 944
torped scania t730

Ukko

Snyggt med lådorna, ser ut som 1:1.   <tumb>

tobbe

Scania t-Rod
actros gigaspace
Lieberr 944
torped scania t730

Greima_88

Snyggt bygge <tumb>  :)

Jag har en liten fundering angående schenkermärket.
Har du satt dit det själv och isåfall hur? är själv sugen på gardintrailer efter jag byggt klart min bil.
Vad är gardinen för i material?

Är lite sugen på kyltrailern med eftersom jag nästan i hela min yrkeskarriär har kört kyl och frysvaror,
så har alltid i princip haft kylaggregat på bilen/trailern, men tycker gardintrailern ser roligare ut när man kan lasta pallar och dylikt på den, det kan man inte med kyltrailern vad jag förstått då den inte har öppningsbara sidor tyvärr.

/Jimmy
//Jimmy

tobbe

klistermärket köptes på ebay som läggs i vatten tills bakstycket släpper sen får man vara försiktig den är tunn o går lätt sönder
sen tror jag att presseningen som används i satsen är en vanlig vaxduk, känns o ser ut som det iallafall
Scania t-Rod
actros gigaspace
Lieberr 944
torped scania t730

Spirit

Det här är jag nyfiken på också. Är det någon som målat på sådant här material, och vad ska man i så fall använda för färg?
V8 or bust!!

tobbe

vill nog tro att dekaler är bäst för duken är relativt mjuk o den viks ju upp varje gång man ska lasta så färg är nog uteslutet, finns ju färg med mjukmedel men onödigt, dyrt finns ju de som säljer vaxdukar borde gå att hitta något om man inte vill ha vitt kapell
Scania t-Rod
actros gigaspace
Lieberr 944
torped scania t730

Spirit

Jag hade en tanke på vitt kapell men däremot logotyp och lite mönster m.m. som knappast går att skaffa utan behöver tillverkas. Kanske går att fixa via dekalark, gnuggbokstäver eller liknande då.
V8 or bust!!

Ronken

Ser ju riktigt nice ut..

Detta gör ju mig ruggit sugen att bygga en kapeltrailer av mitt Carson Chassi..