Liebherr L574

Startat av SWE IROC, 2 september 2012 kl. 01:26:27

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Thomsson

Har man inte hylsor så gör man egna,respekt john <tumb>

SWE IROC

Gjorde tio till i dag, dock lite seriösare med svarven än i går kväll, dremmel, borr och en fil...  [laugh]
Mvh // John

SWE IROC

#17
Nu har jag kommit en liten bit till med renoveringen, dom trasiga originalaxlarna är fixade och hela kraftöverföringen är klar, så nu
står den på sina ursprungliga hjul vilket den aldrig gjort i min ägo.  :)

All hydraulik är ochså utbytt till Leimbach ink borstlös pump, nu ska all ny elektronik in i maskinen innan den blir klar, och det lär ju bli en hel
del pyssel med det.  :)

.
Mvh // John

MrLinds

Ser riktig fin ut i orginal svålar <tumb>
Men om den är ihop vad väntar du då på för grejer till den?

Actros861

Grymt, hoppas de renoverade axlarna håller nu då :D
MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.
Kommande bygge: Goldhofer XLE 8 (3+5).

https://www.instagram.com/actros861_rctrucks/

SWE IROC

Citat från: Ampen skrivet  4 januari 2013 kl. 03:41:16
Ser riktig fin ut i orginal svålar <tumb>
Men om den är ihop vad väntar du då på för grejer till den?

Bla ett oljefilter till hydrauliken, ett gäng smd dioder, någon cti modul och lite annat.

Visst ser den bra ut med orginaltofflorna, funkar det bra nu ska jag köpa nya färska däck till den på AFV då dom här känns rätt torra.  :)
Mvh // John

swerecon

Fint, skönt att få ihop prylarna igen va? Drar mig från att riva ner min och byta ut delar.
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

SWE IROC

Nu har hjullastaren fått komma ut och lufta sig lite, mest för att testa så drivning och hydraulik funkar som det ska innan jag går vidare med ljud och belysning.

Jag hade mobilen stog på en kartong som stativ så det vart väl inte helt bra men en liten filmsnutt vart det.  :)

RC Liebherr 574 efter renovering
Mvh // John

swerecon

Ser bra ut. Lite väl fruset för maskinen bara;)
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

G-Crawler

Verkar ju prestera riktigt bra med tanke på att det var fruset, kan bara bli bättre när det mjuknar upp lite! Verkar ju gå rikitgt fint i hydrauliken också, tyst och mjukt!  <tumb>

Thomsson

Ja det var en tuff testrunda,kanon att den är igång.
Vill vi se mer av...

SWE IROC

Ja säg den glädje som varar, axlarna höll bara en timme så nu tröttnade jag på följetongen och uppgraderar med kraftigare grejer, blir även diffspärr på köpet.  :)

Här här en länk till en tysk som har renoverat en likadan maskin, han har använt samma typ av axlar som jag har köpt nu.

Fortsättning följer.

http://www.das-baumaschinen-forum.de/index.php?page=Thread&threadID=6203&pageNo=1
Mvh // John

Ricardo

Fan vad tråkigt att grejerna inte håller längre än så, riktigt drygt med tanke på prisbilden på sakerna... [angry]
Hoppas uppgraderingen gör susen!
Mvh
Rickard Andersson

Ford Aeromax dc - Zorzi orso tipptrailer
Scania P420 8x8 tungdumper

SWE IROC

Det är ju en känd svaghet med drivningen på den här maskinen, var bara en chansning att det skulle hålla och laga dem, dreven är supersmå och gjorda i något gjutmaterial, nu blir det ståldrev dom nya axlarna.
Mvh // John

SWE IROC

#29
Har meckat lite mer i veckan, tog ur diffen ur den trasiga axeln och tillverkade en "spole" i stället, en diffklump utan diffdrev = 100% diffspärr, perfekt på underlag med bra friktion.  [dance1]

Låste kronhjul och drivaxlar med riktiga stoppskruvar i den, funkar ju i varjefall så man kan ut och ploga lite snö tills dom nya grejorna kommer.  :)

Bild på dom enorma orginal dreven.  [shock]

Mvh // John