Liebherr L574

Startat av SWE IROC, 2 september 2012 kl. 01:26:27

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

SWE IROC

Ett par bilder som jag inte tror har visats tidigare.








Mvh // john
Mvh // John

Actros861

Se där ja :)
Trevligt med en modell till :)
MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.
Kommande bygge: Goldhofer XLE 8 (3+5).

https://www.instagram.com/actros861_rctrucks/

SWE IROC

Ytterligare ett par gamla bilder.   :)







Mvh // John
Mvh // John

Thomsson

Såja,in med lite bilder.
Vad har du för hjul på den där?

SWE IROC

Ja du dom hjulen som sitter där på bilderna är nått hopkok från den tidigare danska ägaren som jag köpte den av, tror det är några buggyfälgar  [vogel] som dom hittat skapliga däck till, som du ser på översta bilden tillverkade jag brickor och använde navredutions atrapper för att få det att se lite bättre ut.

Det är tamiya axlar på den eftersom diffklumparna i orginalaxlarna är slut, men jag har alla orginal delar kvar, både axlar och hjul och har väl haft tanken att återställa den i orginalskick så småningom.
Mvh // John

Thomsson

Med attrapperna ser det hur bra ut som helst,förmodligen mycket bättre grepp än orginal.

Actros861

Vilken var det som tillverkade denna, Graupner eller Robbe?
MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.
Kommande bygge: Goldhofer XLE 8 (3+5).

https://www.instagram.com/actros861_rctrucks/

SWE IROC

Jo greppet är riktigt bra även i snö då däcken är väldigt mjuka, jag la i hårdare däcksfoam för att dom inte skulle sjunka ihop så mycket då man hade lite lass i skopan, det ända är att utväxlingen blir lite hög nu eftersom det även sitter navredution i orginal axlarna.

Det va Graupner som sålde dem, men osäker på om de tillverkade dem själva, skule inte förvåna mig om det va någon av dom andra typ stahl eller någon annan låg bakom tillverkningen.
Mvh // John

Trail Jero

Riktigt snyggt. Jag har altid gillat denna Graupner maskin.
Mvh Bjørn
S.U.R. Sällskapet för Udda RC-bilar
Swedish Rc Scale Truckers
My Tamiyaclub Showroom

SWE IROC

Tach så mycket!  <tumb>

Jo den är fin, kanske inte så stor men helt ok till våra lastbilar och släp.  <happy>
Mvh // John

SWE IROC

#10
Nu är hjullastaren sönderhackad på operationsbordet 8), ska få ny hydralik och elektronik, blir leimbach och servonaut i den,  hoppas på några andra grejor till den ochså som e beställda från AFV
Mvh // John

SWE IROC

#11
Kvällens projekt, att reda ut vad föregående ägare har lyckas ställa till med,  till att börja med försöka få bort aralditlimmet som man fyllt diffen med på ena orginalaxeln bara för att diffdreven är slut.  <megamad> <whip>

.

Har även tillverkat nya drivaxlar då dom gamla va slitna i ändarna där dom går in i dreven med påföljd att det rappar över och blir skit.   <poke>

.

Fortsättning följer.  [vogel]

Mvh // John
Mvh // John

SWE IROC

#12
Ett par bilder på begäran, håller på att installera ny hydralik i den och orginal axlarna är färdig renoverade nu, bara hoppas att dom håller ett tag ochså.  :)

.


.
Mvh // John

SWE IROC

#13
Tröttnade på att vänta på rätt grejor  [angry], ( jag hade tidigare köpt fel slang och låshylsor), rotade i det lilla materialförådet jag har och hittade en bit alurör med rätt innerdiameter, slang snodde jag från en lastväxlare som ligger och väntar i en låda  :D.

Nu va det bara att dra igång tillverkningen, hylsorna blir tunnare i godset men det gör ju inget, lätta att skära sig på då man monterar dem upptäckte jag.   [angry]<whip>

Vart rätt bra tycker jag annars, gjorde dom yttre kortare då nippeln inte är så lång där.


.

Fortsättning följer.
Mvh // John

Actros861

Kul du hittade slang som passar i gömmorna <tumb>
MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.
Kommande bygge: Goldhofer XLE 8 (3+5).

https://www.instagram.com/actros861_rctrucks/