Peterbilt 359 logger.

Startat av Thomsson, 1 september 2012 kl. 22:33:40

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

ulooslagg


Thomsson

Swerecon-Angående gubbar så var jag ute och cyklade lite.
Gubben är densamma som Dansken säljer.
Sök på "Lastbilchauffør figur",det finns två olika gubbar,en chaffis och en passagerare.

swerecon

Ok, så det är dom helgjutna, stela gubbarna?
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

Thomsson

Japp domär helgjutna å stela,men det går att såga av t ex armar och limma dit dom i ny vinkel om man behöver.

swerecon

Lugnt, blir som att bygga modeller som när man var mindre i 1:35 <tumb>
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

Assistenten67

Sjukt snyggt..och timmer...meeeeeee liiiiiiikkeeeeee  <hands>

Ban_one78


krankillen

 <bounce>   <hands>  <popcorn> [snack] så himla snygg!!!

Tomcat

Snyggt bygge, dessa gamla petes brukar undertecknad kolla på youtube om kvällarna. Gärna med en mumsig grogg till, ja detta inträffar ju då till helgerna va jivvet. Jättebra jobbat. Nu några frågor, får det plats med alla elgrunkor under huven, när man opererat bort kojan?
Hur har du gjort med axlarnas infästning på trailern, skulle man kunna få ett foto eller två, om man ber snällt. precis köpt en hauler som skall byggas om så som din, därför var det najs med dessa bilder.   Lastbilar e mitt liv de se! Som tösa sa....

Thomsson

Tackar Tomcat,
Det blir som vanligt trångt med elen.
Kör du med Tamiyas MFU är det tveksamt om det går.(utan sleeper)

Jag kör med servonaut grejor,dom kräver inte riktigt så mycket utrymme som MFUn.

Trailern är en Tamiya poletrailer som jag moddat lite,axelinfästningarna är original.
Foton kommer under morgondagen.

Tomcat

Hej1

Kollade runt lite, och såg tamiyas pole trailer. Beställde den idag ihop med lite annat, bl,a runda bakljus typ Alpus. Sådana hade jag då jag körde olja med gamla Volvos. Lyckan var när jag fick en Scania 140 torpedare. Det blir nog inte så mycket byggande nu, håller på med Tamiyas  Scania med tanktrailer, sedan bilar i scala 1/1. Vi får se.
Ha de!