Några frågor om nyköpt grävare

Startat av TRADARN, 8 maj 2015 kl. 08:31:46

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TRADARN

 [conf Fick i går min cat grävare 320 från Magon har ett par frågor sändaren är en Tunirgu 9 chanal hobbyking Bandens funktion ska väl inte bara reg med de 2 vridbara trimmarna på vänst o hög sida ska man inte använda joysticken ? Fråga 2  Ska man köra pumpen på högsta varvet eller reg varvet efter arbetsuppgift,? längtar att få lasta upp grusbilen,men det blev lite trögt Hoppas på tips TACK.

Ellis

Antar att de gjort en grundinställning för hela paketet om du inkluderat en sändare i köpet. Funktionen med banden osv. kan du ändra själv precis som du vill ha det. En fördel kan ju vara att lägga bandkörning på spakarna i ett "Flight mode" på sändaren och ett annat flight mode när du gräver, så du får alla "grävrörelser" på spakarna. Just hur Turnigy funkar vet jag dock inte.
Gällande pumpen så kan den med fördel mixas i sändaren så den ökar i varv just när en cylinder jobbar.
Tror det finns en del här på forumet som kör med Turnigys sändare som nog kan hjälpa dig bättre... <tumb>
MvH/ Kristoffer
-Scania R470
-McCormic XTX
-Liebherr 574
-Volvo FH16 lastväxlare

TRADARN

Tack Kristoffer en bra början,längtar till sandlådan

Olof

Tänk dock på att Magoms pump inte skall köras på "tomgång", om jag minns rätt.
Alltså, bara mixning vid spakrörelse.
Mvh, Olof!

TRADARN

Tack Olof, ta vara på allt så det blir rätt och inte går snett 


TRADARN

Hej Lumbago  här står bara 9x  på baksidan RF 9x V2 vad säger du om det det ? hoppas du kan ge mig något  TACK

TRADARN

Nu är läget illa, väntat 14 dagar på att få pkt från Magom  spain med 1 st 320 cat inkl sändare TURNIGY 9 X kör en halvtimma i en låda med kattsand festligt skulle försöka ändra på bandfunktionen till joystick spakarna det skulle jag inte gjort nu står det still ,detta klarar jag inte på en sådan radio att programera om, behöver HJÄLP kör järna några mil om någon kan hjälpa mig eller något annat förslag.att jag hållit på med hobby sedan 1955 hjälper inte nu . Nu är hobbysyket lågt  Med vänlig hälsning  Lasse  TRADARN. [conf]

Ellis

Citat från: TRADARN skrivet  9 maj 2015 kl. 09:31:30
Nu är läget illa, väntat 14 dagar på att få pkt från Magom  spain med 1 st 320 cat inkl sändare TURNIGY 9 X kör en halvtimma i en låda med kattsand festligt skulle försöka ändra på bandfunktionen till joystick spakarna det skulle jag inte gjort nu står det still ,detta klarar jag inte på en sådan radio att programera om, behöver HJÄLP kör järna några mil om någon kan hjälpa mig eller något annat förslag.att jag hållit på med hobby sedan 1955 hjälper inte nu . Nu är hobbysyket lågt  Med vänlig hälsning  Lasse  TRADARN. [conf]

Vart bor du?
(Lägg gärna till ort i din profil  <poke> )
MvH/ Kristoffer
-Scania R470
-McCormic XTX
-Liebherr 574
-Volvo FH16 lastväxlare

TRADARN

Hej Kristoffer ger du mig lite hopp, tänk om det är så,kör gärna till Lidköping för att bli hjäpt hoppas du svarar, inte så haj på datorn se om jag kan lämna min profil  [dance1]  TACK  Lasse bor i Tenhult 1.5 mil utanför Jönköping.Du vill inte lämna tel  Nr?

Swe2540

Försöker få tag på dig lasse om du ser detta
Magom cat320 programmerare :)

TRADARN

Hej Patrik i  dag hajade jag medelandet från dig har haft krångel med datorn sedan jag uppgraderade till windows 10 men tack ännu en gång för din hjälp med programeringen av Larverna på huvudspakarna ett monent mellan Larvning +normalkörning  TACKKKKK vi hörs Lasse. [dance1]