mixning och dyl.

Startat av krankillen, 6 maj 2015 kl. 18:30:40

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

krankillen

jag såg ett youtub klipp då körde ha med vänster spaken å snurrade runt och fram back, sen hade han höj och tillt på höger spaken så det går nog få till

Lumbago

Om inte annat borde man kunna ändra från Mode2 till Mode1 så det blir rätt spak.

krankillen


swerecon

Är väl bara att skifta servonas inkoppling på mottagaren? Eller är det begränsningar i sändaren som ställer till det med att det inte går att mixa vissa kanaler?
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

Lumbago

Jag fattar faktiskt inte riktigt, men det verkar vara någon begränsning i sändaren. Om jag gör exakt samma 2 mixar men byter ut ELEV mot THRO så funkar bara ena mixen. Det går att mixa "från" throttel men inte "till" throttel, så att säga. Konstigt, men det kanske ska vara så?

Hur som helst man man byta Mode ganska enkelt verkar det som:
(Har ej testat själv)

Programming set up:
1. Power on the transmitter.
2. Press the roller, scroll to Setup List and press the roller to access the Setup List.
3. Select Copy/Reset in the Setup List. When the Copy/Reset menu screen opens, select Reset.
4. Move the Aileron D/R switch forward and backward FOUR TIMES. A screen will display Mode 1 and Mode 2.
5. Select the desired mode.


Råddeby

Då måste jag fråga har aldrig mixat eller nått sånt. Bara använt rena kanaler.
Men går de att få den sluta styra på Boggin när man hissat upp den med hjälp av servo.
Alltså kan man stänga av ett servo när ett annat når en viss position.
Svårt att förklara märker jag men nån kanske förstår
Undrar helt enkel om de går i radion eller måste man ha nån micro brytare till de
MVH Micke

MAN tippbil, Scania T164 lasväxlare

Ellis

Citat från: Råddeby skrivet  7 maj 2015 kl. 06:37:25
Då måste jag fråga har aldrig mixat eller nått sånt. Bara använt rena kanaler.
Men går de att få den sluta styra på Boggin när man hissat upp den med hjälp av servo.
Alltså kan man stänga av ett servo när ett annat når en viss position.
Svårt att förklara märker jag men nån kanske förstår
Undrar helt enkel om de går i radion eller måste man ha nån micro brytare till de

Ja det ska gå att ordna enbart via mixning.
MvH/ Kristoffer
-Scania R470
-McCormic XTX
-Liebherr 574
-Volvo FH16 lastväxlare

swerecon

Ja, det går att lösa via mixning på sändaren. För att få det att se realistiskt ut kan du även ställa hastigheten på lyftservot i sändaren. Det är en funktion som oftast heter DELAY i menyn för servosetup.

Nu är det inte säkert du kan göra det i din sändare, beror helt på hur avancerad sändare du har.
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

Råddeby

Kanon ska prova
borde gå
har en futuba t14sg känns rätt avancerad iaf
MVH Micke

MAN tippbil, Scania T164 lasväxlare

swerecon

Citat från: Råddeby skrivet  7 maj 2015 kl. 07:40:25
Kanon ska prova
borde gå
har en futuba t14sg känns rätt avancerad iaf

Testa det. Kan se om jag hittar en manual på nätet ikväll och kolla vilja möjligheter du har.
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

Mullis

Det ska nog kunna gå att göra, att få upplyft boggi att inte styr med framhjulen.

Svensk manual finns här om du inte har den.  <tumb>
/ Mullis

Avesta RC Klubb, member of Avesta Drift Mafia.
Kalmar DRF Projekt

swerecon

Då har jag kollat i manualen. Du har 5 fria mixar du kan programmera så det skall inte vara något problem. Du kan även ställa hastigheten på servot från ändläge till ändläge i 27 steg, det servot som sköter lyften av bakaxeln alltså.

Lycka till  <tumb>
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

Råddeby

De låter kanon. Tackar för hjälpen
MVH Micke

MAN tippbil, Scania T164 lasväxlare

Lumbago

Men... I verkligheten styr ju boggiaxeln även när den är hissad.


Råddeby

Ja de väll sant. Men tror däcken tar i skärmarna så de kommer inte bli så bra då. Men jag får se hur jag gör
MVH Micke

MAN tippbil, Scania T164 lasväxlare