Svängradie+Körhastighet

Startat av TRADARN, 15 mars 2015 kl. 09:05:08

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TRADARN

Har köpt en grusbil från Magom Spain   Scania R 560 6gånger 6 undrar tycker att svängradien är för stor +hastigheten är låg men stykan är bra kanske inte ska rusa fram ,någon som kan denna modell tacksam för svar.

swerecon

Hej, antar det är deras ombyggda bruderlastbilar du köpt? Vet inget om dom speciellt, men om du har drivning på alla hjul så blir den "yvig" i svängradien. Angående hastigheten så vet jag inte vad det är för motor i den. Är det växellåda?
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

TRADARN

Tack bengt skönt att höra detta, ny i gemet  ingen   växellåda kanske normalt då  som det  är Med vänlig hälsning Lasse

swerecon

Du kan alltid sätta i en annan motor med lite högre varvtal om du vill ha den lite snabbare. Vanligast är att vi kör med Truckpuller motorerna från LRP. Dessa har ett varvtal på 6500 V/min. Men då använder vi växellåda till dom. Vanligast är Tamiya original eller Veroma's växellådor. Tamiyas originalmotor ligger på 13 000 V/min (kanske är mer till och med) och det är alldeles för fort med växellåda. Hur ser drivlinan ut på bilen, måste väl finnas någon fördelningslåda? Kanske kan dreva om den bara?
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490