Hobbymässa Eriksbergshallen, 1-2/5 2015

Startat av Olof, 9 mars 2015 kl. 17:38:31

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Olof



Mässans öppettider är 10.00 till 17.00 både Fredag och Lördag. Det är obligatorisk närvaro under dessa tider för alla utställare/butiker. Om undantag måste göras så meddela i god tid så jag kan informera/planera för detta.
Mässan avslutas kl. 17.00 på Lördag eftermiddag. Då är det fritt fram att packa ihop och åka hem.
Samtliga ansvarar för sitt område vilket innebär att man lämnar sin plats välstädad.

Mat
På Torsdag kväll (ca 17- 18 tiden) finns det möjlighet att deltaga i en middag (Varm mat) för 79:- där mat/dryck/sallad/bröd ingår. Meddela i god tid.
Fredagens lunch serveras som en lagom stor ciabatta med ost/skinka/grönt. (0:-)
Fredagens Middag (Ca 18.00) serveras som en huvudrätt av lite finare snitt med en efterrätt. (0:-) Här hoppas vi alla aktiva deltagare är med i gemenskapen.
Lördagens lunch serveras som en lagom stor ciabatta med ost/skinka/grönt. (0:-)

Boende

Hotell 11 erbjuder 10% rabatt på rummen (Jobbar på att lösa mer rabatt) med rabattkoden Hobbymässa. Hotellet ligger 20m från mässlokalen.
Morrgan på Bergslagarnas Järnvägssällskap erbjuder sovkupé i sovagn nere på Lärje (10min bilresa från mässhallen, ca 10km) för 250:- natten eller 300:- med lättare frukost.


Info om monter
Vi har fått som preliminär monterstorlek på drygt 8x15m, men det är ännu inte helt spikat.

Material, i form av jord/sand, kommer lösas i mindre mängder. Det finns inte möjlighet att köra in med hjullastare o.dyl, vilket gör att för mycket material kommer göra arbetet på lördag kväll för stort om vi tar dit för mycket material.



Det är Richard på Svenskt MJ-Forum som arrangerar detta, så huvudfokus kommer ligga på just modelljärnväg, men målet är att det ska bli en bred mässa med de flesta genrer inom RC där.

Mer info finns här:
http://www.modulwest.se/tr%C3%A4ffar/hobbym%C3%A4ssan-g%C3%B6teborg-1-2-maj-2015-25800528

http://www.svensktmjforum.se/forum/index.php?PHPSESSID=kjiuv785f551nanpjrd9g9upg3&


Anmälning:
Eirike93
Olof
Cege
Actros
Rcmicke

Vilka fordon just Du tar med dig, tips, ideér mm får gärna bollas här och finns det personer som kan hjälpa till att rigga får dom gärna Pma mig!  <happy>
Mvh, Olof!

rcmicke

Hej
Kan man komma på lördag med grejerna?

Olof

Mvh, Olof!

Mad Max

Kommer på lördagen med en st grävmaskin. Funkar min bro med ramp på Aeroseum så kommer även den med  <tumb>
Beroende på hur mycket jag har på jobbet så lämnar jag fredagen öppen.
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

Olof

Uppdaterat första inlägget med lite ny trevlig info!  <happy>
Mvh, Olof!

Rickard95

Citat från: rcmicke skrivet  9 mars 2015 kl. 18:29:51
Hej
Kan man komma på lördag med grejerna?

Hallå igen...
Flikar in en detalj ifall man kan ha missat det då det är 1.Maj helg.
Mässan är på Fredag (Helgdag) och Lördag. Vi lastar in på Torsdag och Fredag för de som inte kan på Torsdag.
Kan man bara närvara på Lördag är det helt ok att komma då  :)
Söndag är vilodag [coffe] [sleep]

Mvh Rickard

Rickard95

Nu finns evenemanget på Facebook... Jag uppskattar all hjälp att dela evenemanget med stor tacksamhet.  :)

https://www.facebook.com/events/1378943619097838/

Mvh Rickard

Mad Max

Tyvärr så har det dykt upp lite ändrade planer som gör att jag eventuellt måste avboka detta. Inte helt 100 än men jag gör ett nytt inlägg om jag kommer  <happy>
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

Ellis

Jaha...tyvärr har det kört ihop sig för mig, kommer inte kunna deltaga denna helg! Hemskt ledsen för detta! :(
MvH/ Kristoffer
-Scania R470
-McCormic XTX
-Liebherr 574
-Volvo FH16 lastväxlare

rcmicke


Rickard95

Citat från: rcmicke skrivet 10 april 2015 kl. 17:01:34
vad vill du ha för hjälp

Hallå  :)

Vet inte om det var mitt inlägg som avsågs...
Men all hjälp att sprida evenemanget uppskattas. Facebook är en väg. Jag själv kommer jobba vidare de närmaste veckorna med media.
Såg att det blivit några avhopp. Så är det, och man får räkna med att det dyker upp saker som ställer till det. Kika i almanackan och se om ni kan deltaga en av dagarna. Jag själv har jobbat extra hårt just på moduler till H0 banan. Vi får låna en hel del och det kommer inlånade moduler från Stockholm. Evenemanget är uppskattat men även jag som arrangör har stött på motgångar. Man får ta en omväg och lösningen finns där...  <fight>

Mvh Rickard :)

Rickard95

Hallå där...

Nu är det nära. Hoppas alla är med.
Som det ser ut nu har ni troligtvis en yta på 100m2. <wow>
Återkommer om det skulle vara något annat.

Mvh Rickard

P.S... Hjälp till att sprida evenemanget.... överallt.... <megamad>


Mad Max

Hej

Som jag skrev i skriklådan tidigare i veckan så har planerna ändrats lite och jag kan komma loss under fredagen. Tänkte dyka upp ute på Eriksberg runt 9:30. Är det bara att ta sig till huvudentrén och där säga att man tillhör utställarna?
När tänkte ni andra komma på morgonen?
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

Actros861

Jag hade tänkt komma så tidigt det bara går, misstänker att Olof behöver lite hjälp med montern :)
MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.
Kommande bygge: Goldhofer XLE 8 (3+5).

https://www.instagram.com/actros861_rctrucks/

Mad Max

Citat från: Actros861 skrivet 29 april 2015 kl. 12:52:16
Jag hade tänkt komma så tidigt det bara går, misstänker att Olof behöver lite hjälp med montern :)

Låter vettigt att hjälpa Olof lite  <tumb>
Ska försöka vara där lite efter 9  :)
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.