Scania t164 lastväxlare

Startat av Råddeby, 6 mars 2015 kl. 13:26:02

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Råddeby

Fått lackat lite under helgen blev hyfsat nöjd kunde blivit bättre
tänkte lite fel när de gällde dekalen men nu sitter den där så lite sent att ändra sej

blev nått fel när jag satte ihop den fick en springa mellan huv och hytt men de e nog en justeringsak hoppas jag

Olof nu behöver jag snart måttet på växlaren innan jag kapar ramen. tanten tycker de e lite jobbigt när bilen tar upp hela bordet.

i värsta fall får jag väll beställa en växlare men de e inte riktigt med i budgeten än



MVH Micke

MAN tippbil, Scania T164 lasväxlare

vicke rc r620


Olof

#17
Citat från: Råddeby skrivet 19 april 2015 kl. 19:28:29
Fått lackat lite under helgen blev hyfsat nöjd kunde blivit bättre
tänkte lite fel när de gällde dekalen men nu sitter den där så lite sent att ändra sej

blev nått fel när jag satte ihop den fick en springa mellan huv och hytt men de e nog en justeringsak hoppas jag

Olof nu behöver jag snart måttet på växlaren innan jag kapar ramen. tanten tycker de e lite jobbigt när bilen tar upp hela bordet.

i värsta fall får jag väll beställa en växlare men de e inte riktigt med i budgeten än



Får väl lyfta på röven för din skull då!   [blah]

Växlaren är 385mm lång. Plus kopplingar i framänden som är 10mm.  <happy>

Manualen är på tyska förresten, bara så du vet. Och Leimbach själva kan inte engelska..
Som tur är finns Google translate och ganska bra bilder i manualen. :)

Mvh, Olof!

Råddeby

Först ska jag tacka Olof för måtten. Har missat de.

Har inte hänt jätte mkt. Men fått på lite lampor på hytten iaf.
Kanske i helgen om de blir tid ska jag försöka få dit backspeglar.
Sen kommer de roliga koppla lampor.

MVH Micke

MAN tippbil, Scania T164 lasväxlare

Råddeby

Har fått nått som liknar en boggilyft. Även styrning men använder en splitkabel till styrningen än.
Måste ha in en mottagare till så jag får fler kanaler och styra utslaget på styrningen. Svänger lite för mkt tycker jag. Och lite justering kvar på lyften men de går framåt och den går att köra iaf.
Skänger nog på en vändskiva till vårgårda så man kah göra nått skoj med den där.

MVH Micke

MAN tippbil, Scania T164 lasväxlare

vicke rc r620


Ellis

Citat från: Råddeby skrivet 24 maj 2015 kl. 10:55:00
Har fått nått som liknar en boggilyft. Även styrning men använder en splitkabel till styrningen än.
Måste ha in en mottagare till så jag får fler kanaler och styra utslaget på styrningen. Svänger lite för mkt tycker jag. Och lite justering kvar på lyften men de går framåt och den går att köra iaf.

Ser fint ut  <tumb>
Men har du tänkt att använda två mottagare samtidigt?
MvH/ Kristoffer
-Scania R470
-McCormic XTX
-Liebherr 574
-Volvo FH16 lastväxlare

Råddeby

Verkar bara finnas 8 kanals mottagare till Futunaöarna så men får koppla ihop 2 för att få ihop 14 kanaler lite krångligt men de visste jag inte när jag köpte den
MVH Micke

MAN tippbil, Scania T164 lasväxlare

Ellis

Citat från: Råddeby skrivet 24 maj 2015 kl. 12:02:57
Verkar bara finnas 8 kanals mottagare till Futunaöarna så men får koppla ihop 2 för att få ihop 14 kanaler lite krångligt men de visste jag inte när jag köpte den
Jaha...du vet att det funkar alltså? Tänkte bara så det inte blir två parallella mottagare så du likförbannat står med 8 kanaler...
MvH/ Kristoffer
-Scania R470
-McCormic XTX
-Liebherr 574
-Volvo FH16 lastväxlare

Råddeby

Har testat men med en provisorisk lösning. Så de funkar. Men innan växlaren kommer behöver jag inte fler kanaler
MVH Micke

MAN tippbil, Scania T164 lasväxlare

Råddeby

Har lackat lite över helgen.
Gör rätt mkt för utseendet att få till speglar grill och rutor
Snart fax att beställa dyrare grejer

MVH Micke

MAN tippbil, Scania T164 lasväxlare

Råddeby

Fått paket långt innan jul i år
Men ska väll försöka hålla mej ifrån de en stund. Men de epå g nu iaf




MVH Micke

MAN tippbil, Scania T164 lasväxlare

Peteruqh

/Peter

Råddeby

Mening va att jag skulle grejat hela helgen men blev visst inte tid över
väntar på lite ebay grejer
om man ska lcka ramen hur gör ni andra med axlar?
tar ni isär allt och lackar del för del
eller blåser ni över de när de sitter ihop?

MVH Micke

MAN tippbil, Scania T164 lasväxlare

tobbe

nu har inte jag lackat min original ram men om jag skulle gjort det så hade jag nog haft så mycket som  möjligt på för att skruvarna försvinner lite med samma färg på allt
Scania t-Rod
actros gigaspace
Lieberr 944
torped scania t730