Montering

Startat av Greima_88, 18 december 2014 kl. 13:04:51

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Greima_88

Om man bygger sin första bil, skulle ni då montera ihop den utan att ha målat den för att se vart allt ska sitta och vilka hål man behöver fylla igen eller borra, även fast det kommer vara ett väldans jobb att plocka isär allt sen igen, är i valet och kvalet, men efter man satt ihop allt så kanske man inte behöver ta isär allt i minsta detalj för att måla osv?

Montera allt och sedan göra alla hål för alla lampor och dioder osv..hmm.. beslutsångest.. många tankar som far, man vill ju gärna inte göra fel heller när det är såpass mycket pengar de handlar om och man kanske blir efter att ha målat och komma på att fan där ska de vara ett hål och börja borra i lacken osv.

Hur hade ni gjort?
//Jimmy

SWE IROC

Det finns nog lika många ideer som det finns modellbyggare om hur man ska göra, min tanke är om man bygger rakt ur kartongen helt original så kan man lika bra lacka den direkt under hopsättningen, däremot om man har tänkt sig att bygga om / modda så bör man sätta ihop modellen som man tänkt sig och testa allt innan man river den och målar, men det är min åsikt.  ;)

Lycka till.  :)
Mvh // John

Greima_88

okej, jo det får nog bli så att jag provar sätta ihop allt åså för ska inte ha de helt original :)
tack du :)
//Jimmy