Proxxon?

Startat av Ellis, 24 november 2014 kl. 14:36:50

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ellis

Undrar om det finns någon här med egen erfarenhet av Proxxon´s maskiner, i synnerhet bordsfräs och/eller svarv?
Funderar på att skaffa dessa maskiner... Dom borde väl stå pall för vår verksamhet!?
MvH/ Kristoffer
-Scania R470
-McCormic XTX
-Liebherr 574
-Volvo FH16 lastväxlare

Lumbago

Jag vet inget om svarven och fräsen men jag har Proxxons lilla pelarborr och lilla kap. Känns som bra kvalitet på båda, men kapen är lite svår att ställa in och se exakt var man kapar.

Jag är också sugen på svarven men det funkar rätt bra att åka hem till MrLinds när man behöver ha nåt svarvat.  :) <evilgrin>

Ellis

Citat från: Lumbago skrivet 24 november 2014 kl. 15:52:05
Jag vet inget om svarven och fräsen men jag har Proxxons lilla pelarborr och lilla kap. Känns som bra kvalitet på båda, men kapen är lite svår att ställa in och se exakt var man kapar.

Jag är också sugen på svarven men det funkar rätt bra att åka hem till MrLinds när man behöver ha nåt svarvat.  :) <evilgrin>

Har läst lite på olika tyska forum om dessa maskiner. Både ris å ros givetvis. Många anger storleken som en stor fördel...just att den är liten...
Fräsen verkar prestera bra men verkar väldigt begränsad vad det gäller godsets tjocklek. Tydligen så har den olika lager gjorda av plast vilket fått dem att smälta då de arbetat för hårt.
Känns som att den inte är lika attraktiv för min del längre... Är nog värt att lägga lite mer pengar på en större maskin ändå.
MvH/ Kristoffer
-Scania R470
-McCormic XTX
-Liebherr 574
-Volvo FH16 lastväxlare