Komatsu PC490 från Fumotec Byggnation

Startat av Rune Gustafsson, 27 oktober 2014 kl. 21:36:38

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Rune Gustafsson

 <happy> Tack för kommentarer. Visste blir det kul att gräva utomhus. Det kommer, det kommer. Ska justera kameran så det blir lite bättre bild.
Att gräva med hjälp av hyttkamera låter intressant. Hade varit ännu bättre att kunna köra med förminskad kropp och klättra in i hytten själv. Svårt att få till  :-\\ Ser fram mot lite bättre vårväder med solsken och temp över 10 grader. Det ska ju vara gött å leva.. eller hur.

cege

Hej,

Du har väl inte så långt till Tånga Hed, passa på i helgen att gräva med oss andra!!

// Classe
Det blir aldrig fel, bara annorlunda!

Mullis

FPV (First Person View) i grävmaskin, det vore väldigt fint det.  [play]
/ Mullis

Avesta RC Klubb, member of Avesta Drift Mafia.
Kalmar DRF Projekt

Rune Gustafsson

Då har det blivit lite grävtest utomhus. Bifogar lite bilder på detta. Har uppmärksammat litet läckage från en cylinderpackning till bommen. Blir till att åtgärda inför nästa gång. Saknas en dumper/lastbil att transportera gruset på. Min Bruder traktorkärra får komma med på nästa grävning. Letar efter en bättre plats. det var även väldigt blåsigt så det var svårt att rigga kameran. Hoppas jag får med Youtube klippet.















Rune Gustafsson

Nu ska vi se om klippet kom med......

Nej.....gick inte, vet inte hur jag ska lägga till en youtube film....hjälp önskas

Thomsson

Kanon Rune,

Nu vill jag se en film:

Lägg till YouTube-videoklipp och -spellistor på en webbplats eller i en blogg genom att bädda in dem.

Så här bäddar du in ett videoklipp:
1.Klicka på länken Dela under videoklippet.
2.Klicka på länken Bädda in.
3.Kopiera koden som anges i den utökade rutan.
4.Klistra in koden i din blogg eller på din webbplats.

Rune Gustafsson

Tack för info. Det behövdes Nu ska vi se..... häärligt det funkade ju. Nu ska här filmas.....

<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/dXLozSM0XbM" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Thomsson

Rune,du måste lägga upp lite mer filmer.
Vädret suger och man måste få lite inspiration. [snack]

Rune Gustafsson

 [coffe] Ok.Det kommer mer film.Har varit mycket segling nu. Kommer nog igång med grävning nu när jag ändå måste knega och vara hemma.

Rune Gustafsson

Sent om sider kommer det en liten film. Jag har konfigurerat ljudet. Har lagt det på egen mixer till spakrörelser. Varvtal minskar/ökar i prop till spakrörelser. Nu har jag kvar att ev fixa rassel från banden samt transmissionsljud från swing. Håll till godo med en enkel inomhusfilm från sandtaget i verkstan.

<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/pKmjxX4YWbA" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Rune Gustafsson

Fixar fortfarande med ljud. Blir att gräva inomhus då jag hela tiden justerar. Får se om det blir utomhusgrävning innan det fryser i backen. Joodåå, det är ju flera månader kvar. Har kollat mycket på servonauts senaste "SMB" modul för grävmaskiner. Är inte riktigt nöjd så jag avvaktar. Annars fungerar maskinen bättre är förväntat.

<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/SanzylwWlUI" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Ellis

Går bra det där! Vore trevligt å se den live, har aldrig sett/hört en grävare med ljudmodul  <happy>
MvH/ Kristoffer
-Scania R470
-McCormic XTX
-Liebherr 574
-Volvo FH16 lastväxlare