Vad kör ni för 1:1 fordon?

Startat av Olof, 22 juli 2012 kl. 20:12:41

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Rikard

Scania R 620 6x4 Highline

Pierre_r

Är det någon här som tittar/tittade på serien "Bron" som gick på svt?

För i så fall så kommer ni få se en av mina bilar vara med när det är nya avsnitt i höst:



Dom hade sett den på garaget och sen mailade dom mig och frågade om dom fick hyra den.

boggi

det här hade jag framför mig nästan hela söndagen den 10/2.
MVH.RP
kör lungt där ute.. bättre att komma fram sent än aldrig.

Swe2540

Magom cat320 programmerare :)

e21242

Fick tag på ett (nytt) arbetsfordon igår på Stockholm Central som fick följa mig hela dagen på invigningen.

Blev fem turer till Tomteboda och postterminalen med resenärer som var åk sugna.
Varmt och svettigt i hytten trots det trista vädret.
Mvh
Håkan.

Olof

Riktigt tufft! Sådant hade varit kul att åka med någon gång.  <happy>
Mvh, Olof!

e21242

Citat från: Olof skrivet 16 februari 2014 kl. 17:22:29
Riktigt tufft! Sådant hade varit kul att åka med någon gång.  <happy>

Jag tjänstgör 5-9 gånger på ett år med veterantåg i Stockholm och det är riktigt kul att få jobba lite.
Dessa maskiner är ju ett levande väsen så man måste lyssna på vad de vill när man kör dessa till skillnad mot det där moderna skrotet som man kör för övrigt varje dag.

Du får ta tag i saken och göra något åt det för det finns i Göteborg med som kör lite då och då.

fredrik123

Den ena personen ser ljuset i tunneln, den andra ett tåg, och lokförarn ser två idioter på spåret...

Lokispeter

#98
Privat kör jag en Mercedes A180 cdi eller en Eriba Jet 697 Husbil.
I jobbet bir det oftast RD lok eller Rc lok då jag är lokförare på Greencargo i Göteborg

Helst kör jag Husbilen för då är jag fri från arbetet.

Viktor684

Privat kör jag Mitsubishi outlander o på jobbet så kör jag en splitter ny Volvo FM 9 som jag fick i onsdags.

Citgho

Sedan jag skrev förra gången i denna tråd så fick vi en ny bil på åkeriet. Min favoritbil trots att den inte är den nyaste i årsmodell räknat och den jag kört mest på sistone. Scana 124 420, Opticruise 8x4x4, LAXÅ-snabblås men vi har bara detta flak med 22tm kran och tipp.
Tyvärr så har en av dom andra chaufförerna åkt baklänges nu under min pappaledighet och lagt hela detta ekipaget på sidan och det blir mest troligt skroten för bilen.

Olof

Citat från: Citgho skrivet  2 mars 2014 kl. 17:31:01
Sedan jag skrev förra gången i denna tråd så fick vi en ny bil på åkeriet. Min favoritbil trots att den inte är den nyaste i årsmodell räknat och den jag kört mest på sistone. Scana 124 420, Opticruise 8x4x4, LAXÅ-snabblås men vi har bara detta flak med 22tm kran och tipp.
Tyvärr så har en av dom andra chaufförerna åkt baklänges nu under min pappaledighet och lagt hela detta ekipaget på sidan och det blir mest troligt skroten för bilen.


Fint ekipage, synd med avåkningen. Väldigt lätt hänt.  :( Hoppas det gick bra med kollegorna iallafall!
Mvh, Olof!

Citgho

Gick bra med han som körde  <tumb>

Och en till god nyhet gällande bilen är att flaket och kranen klarade sig och kommer flyttas över till ett nyköt chassie så nu blir det R520 istället <evilgrin>

SWE IROC

#103
Dags att sätta lite fart på den här tråden igen.  :)

Sen en vecka tebax kör jag den här trevliga Volvon, helluft fjädring, tandem, växlare som nu mer kan tippa 96 grader.  <evilgrin> 





Soppa förbrukningen har hitintills varit en positiv överraskning på en rå motor , 5,1 L/mil, hade hört helt andra siffror innan så jag va
lätt orolig innan.  [blah]  :)

Måste nog fixa ett par vindavisare på hytten då den ser rätt avhuggen ut, funderar på en riktigt låg blandarramp på taket också.
Mvh // John

1314

Dessa två kör jag på jobbet [play]



Och finbilen :

/ Jonas
"Jag tänkte börja med bromsarna,lite lättare att flytta på 2 ton om man slipper sikta på nått billigt..."