Dji F450

Startat av Ellis, 19 augusti 2014 kl. 22:26:40

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ellis

Då har man utökat RC-flottan...
Har sneglat ett tag på en quad...å nu slog jag till!!



Haft premiärflygning som gick hur bra som helst...mycket tack vara GPS:en  <evilgrin>
För den intresserade är det en Dji F450 med Naza V2 och GPS. Har även en kamera gimbal (Zenmuse 3D) till min Gopro, men den kommer väl på först när jag är mer bekväm som pilot.
MvH/ Kristoffer
-Scania R470
-McCormic XTX
-Liebherr 574
-Volvo FH16 lastväxlare

SWE IROC

Trevligt! Har själv funderar på något liknade så man får någon användning för GoPro´n som mest ligger och samlar damm nu.

Filmade lite från RC-Helin med en liten trådlöskamera då det begav sig, fränt då man loopar och rollar på lite höjd.  :)
Mvh // John

Olof

Även jag har faktiskt funderat på en quad, men bara blivit en liten kul galning från Hobbyking.

Ser riktigt fin ut!  <happy>
Mvh, Olof!

Mullis

Quadar ploppar upp lite varstans. Kul det.

Har själv en liten hubsan X4 V2. Se om jag ska bygga mig en 250 racequad till vintern, fint att ge sig själv i julklapp...  <hands>
/ Mullis

Avesta RC Klubb, member of Avesta Drift Mafia.
Kalmar DRF Projekt

Ellis

Har utökat min nya leksak med lite tillbehör....
Har numer installerat två kameror och videolänk. En liten kamera att "flyga med" och en GoPro i en gimbal att filma/fota med.
Videolänken går med 5,8 Ghz och funkar OK, skulle nog kört med 1,3 Ghz istället.
En fruktansvärt rolig leksak är det iaf, rekommenderas starkt!  [play]



Byggde in skärm och videomottagare i en väska, enkelt å smidigt att ta med sig  <tumb>

MvH/ Kristoffer
-Scania R470
-McCormic XTX
-Liebherr 574
-Volvo FH16 lastväxlare