Fick ett ryck!

Startat av SWE IROC, 17 augusti 2014 kl. 21:02:54

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

SWE IROC

Har gått och sneglat på min gamla RC-Heli en längre tid och funderat på om den funkar överhuvudtaget, försökte sälja den för många år sedan men utan framgång sen har den bara blivit ståendes och samla dam, närmre bestämt en 7år minst.  ::)

Idag slängde jag i en ny mottagar ack i den och laddade upp startbatteri + sändare, soppa köpte jag för ett par år sedan då jag fick för mig att jag skulle börja flyga, men den har stått oöppnad så den är okej.

Ut med grejorna på gräsmattan och tanka upp, på med radion och glöden till motorn, den startade direkt och efter lite justering kunde man hovra runt lite försiktigt på tomten, helt otroligt då prylarna stått så länge.  :)

Nu blir det inget större flyg äventyr hemmavid, dels pga att man är helt ringrostig och maskinen är stor, en Hirobo Freya 90a, nu mer en relik men va på sin tid en fin 3D maskin, man kanske skulle ta sig till något fält och se om takterna sitter kvar.  <evilgrin>

Mvh // John

swerecon

Härligt, precis som du säger en riktigt fin raritet, kungen bland 3d maskiner på den tiden. Och farlig för omgivningen i fel händer ;)
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490