VM i R/C-Bike

Startat av Ellis, 8 augusti 2014 kl. 21:30:00

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ellis

Det visar sig att VM i Rc-Bike pågår i Lidköping.
Var ju givetvis tvungen att kolla in detta spektakel. Tog lite bilder som jag delar med mig av, tyvärr var det lite svårt att hinna med de små rackarna med kameran. Det körs olika klasser, både Nitro och El, olika bestämmelser för de olika klasserna. Skivbromsar fram och/eller bak, elektrisk broms bak, motorstorlek etc. skiljer klasserna åt. I klassen Stockbike tävlar alla på lika villkor vad det gäller drivlina och däck. Under tiden jag var där kom det lite regn och meddelandet om "Wet Condition" ropades ut i högtalarna. Starten blev då fördröjd tio minuter eftersom alla var tvungna att byta till regndäck... [laugh]

http://s1265.photobucket.com/user/Ellisearl1/slideshow/VM%20RC-Bike
MvH/ Kristoffer
-Scania R470
-McCormic XTX
-Liebherr 574
-Volvo FH16 lastväxlare

Actros861

Tufft <tumb>
Verkligen seriöst när de använder däckvärmare [laugh]
MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.
Kommande bygge: Goldhofer XLE 8 (3+5).

https://www.instagram.com/actros861_rctrucks/

SWE IROC

Coolt!   :)

Precis, däcksvärmare och allt, en ny hobby att lägga lite mer pengar på.  [laugh]
Mvh // John

nalle

Nu väntar jag på att Lumbago ska ta och fixa lite rc-bike's i 1:87  <poke> :D

Lumbago

Citat från: nalle skrivet  8 augusti 2014 kl. 21:49:22
Nu väntar jag på att Lumbago ska ta och fixa lite rc-bike's i 1:87  <poke> :D

Ja, helst en som sätter ner ena foten när han stannar,  och som stänger visiret med vänsterhanden när han kommer upp i lite fart. Bra idé...eller inte!  lol

För övrigt väldigt fin bana de har i Lidköping. RC-hojar lär ju vara minst lika invecklat som annan RC-racing med olika pinjonger och fjädrar och dämparoljor för olika banor och massa hjulvinklar hit och dit som ska justeras hela tiden...
Och sen krashar man in i nån vägg och då får man byta hälften av delarna igen.

Men säkert kul att hålla på med!