rcsparks har fått hem en fin sak !!!

Startat av krankillen, 7 augusti 2014 kl. 20:05:27

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.


swerecon

Priset är inte fel på dryga 3000 dollar, men synd att skalan är 1:12. Står så på rc4wd hemsida och det stämmer nog, den ser väldigt stor ut.
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

SWE IROC

Jag är ändå nyfiken på den trots storleken, fick det här mailet för drygt någon vecka sedan,

Dear Customer


Thanks for your interested in 1/14 Scale Earth Mover 870K Hydraulic Wheel Loader (Part Number VV-JD00013)

We are ready to take order now. If you are still interested, please let me know.

Due to the complexity of the metal parts, the powder coating finish is not perfect.
We can only ship 5-10 unit a week.


(ship via DHL/UPS)

$3,299.99 + $400 shipping = $3699.99 - $200 discount = $3499.99

We no longer include with a sound system, that's why we giving out $200 discount right now.

If you do want to buy the loader, we do need you to bank transfer us, we do not take credit card and paypal for this item.

If you need Hydraulic Oil (Shell VVV-S0109 or Mobile VVV-S0111) or battery, you can place an order on our website and pay with paypal or credit card.

RC4WD Sales Team

Mandy
Mvh // John

swerecon

Visst kan det det vara kul. Jag har dock bestämt mig för att försöka hålla mig så nära 1:14 jag kan och bygga upp en park med maskiner. Är för många 1000-lappar nedlagt på redan för att glida iväg. Men det är min personliga inställning.
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

SWE IROC

#4
Jag tycker den såg förvånansvärt bra ut, flera fina detaljer.  :)
Mvh // John

bm1113

Sedär ja kul att se det svåra  är väl att den saknar verklig förebild så är svårt att veta vad den motsvarar för skala fast iofs så om man nu vill så om den nu är i 1:12 och tex motsvarar en cat 966 så skulle ju ägaren kunna säga att det är en motsvarande 980

Fast är ju lite tvetydigt med sådana här maskiner utan verklig förebild ;)
MVH Alexander