BMs 1:50 modeller

Startat av bm1113, 4 augusti 2014 kl. 02:16:53

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

bm1113

Hej eftersom jag inte har något mycket Radiostyrt att bjuda på så tänkte jag att jag kan bjuda på lite av min andra modellhobby att samla framförallt lite speciella 1:50 maskin och lastbilsmodeller :) och få så försvänskade som möjligt mycket tack vare Rille :)
Först ut lite från Motorart :)
Volvo EC700BLC med redskap från Rille

samt en A40F


Och här en av mina trailers från WSI dragaren en R730 ;) dragaren ska bli finare är det tänkt med ;)



Även en bild på den fullt riggade Höjdrivaren som stod på trailern en Hitachi ZX1000 från NZG och en ZX870 från WSI som står framför med



Här även en mindre FH12 med maskintrailer från Joal och EC210CL från Motorart ;)
MVH Alexander

Lumbago

Fina modeller!  <happy>

Jag har också någon Motorart 1/50 i samlingen. Känns som väldigt tacksam storlek att bygga om till RC.

Man skulle kunna göra en grävmaskin med fungerande gripklo, som kan åka omkring på köksbordet och sortera lösgodis till exempel... [play]


bm1113

Tack :) ja precis med tanke på dina byggen så borde ju dessa gå enklare om man vill :) en 3axlad dragare vore kul i alla fall då skulle man ju ändå kunna använda vanliga trailers utan att bygga om om man nu kör utan belysning på de ;)

Kan ju bjuda på lite fler WSI bilar med denna gång färska bilder ;)  ;) först ut Scania R500 10x4*6 med Palfinger 150002 kran och Jibb samt flak på trailerskivan




Sen den ända Norrbottniska bilen som serietillverkats i modell
Kattilavaaras åkeri från Haparanda Volvo FH whisper from north



MVH Alexander

Lumbago

Nej, det skulle nog inte vara alltför svårt att göra någon de där bilarna/maskinerna radiostyrd!



Den här typen av motor har jag använt till banddrivningen i min Hochlöffel. De är riktigt starka och hållbara, men oftast för stora för 1/87, men om man vill bygga något i 1/50 skulle de nog vara perfekta. Finns med många olika utväxlingar (från 1:5 till 1:1000) och går att köpa riktigt billigt om man letar lite.

Men jag ska nog inte byta skala till 1/50...inte just nu iaf...  :)

bm1113

MVH Alexander