1:1 Hobby fordon

Startat av SWE IROC, 2 augusti 2014 kl. 23:09:52

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

SWE IROC

Tänkte slänga upp ett par bilder på vad man bla sysslar med mellan alla RC projekt.

Sista projektet va att bygga en ny egen bränsleinsprutning till min Camaro, ECU'n eller styrboxen är så klart köpt färdig.

Började med att modda ett insug för separata spridare.



Tillverkade och svetsade hylsor till dem-



Tillverkade fuelrails av ämnen som kan köpas på metervara.



Börjar ta form.



Installerat i bilen nu även provstartat.



Mycket kvar att göra med bla inställning m,m, men kul att få testa sina talanger då jag är nybörjare med TIG svetsning och fräsarbeten m,m.  :)
Mvh // John

Thomsson

Häftigt John,lite avundsjuk på din maskinpark.
Måste kännas bra att kunna göra det mesta själv istället för att behöva lämna bort.
Kompressor [dance1]

Actros861

MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.
Kommande bygge: Goldhofer XLE 8 (3+5).

https://www.instagram.com/actros861_rctrucks/

SWE IROC

Jo jag försöker utveckla bilen hela tiden, har ägt den sen början på 90 talet förutom en tid då jag va dum nog att sälja den till en kompis som tjatade men saknade den direkt så köpte tillbaks den då han tröttnade.

Förövrigt är både bromsar (Från Corvette) och drivlina och chassi kraftigt uppgraderade, under skalet
finns inte mycket original prylar kvar men inredning m,m är helt orörd och ska så förbli.

Mvh // John

Brage Viking

Mvh/Brage Viking

Scania R620 - Scania R470 - Volvo FH12 - NYK 40" Container Trailer

Ricardo

Trevlig bil och kul med folk som inte drar sig för att prova egna vägar...

Här är min -88 IROC Z28

Än så länge original 350TPI, dock manuellt ventilhus, högre stallvarv i convertern och HD lamellpaket.
Mvh
Rickard Andersson

Ford Aeromax dc - Zorzi orso tipptrailer
Scania P420 8x8 tungdumper

SWE IROC

Kul!    :)

Ser riktigt fin ut Ricardo.  <tumb>
Mvh // John

Actros861

Inte utan att man blir lite sugen...  <drool> [play]
MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.
Kommande bygge: Goldhofer XLE 8 (3+5).

https://www.instagram.com/actros861_rctrucks/