Scania R730 lastväxlare

Startat av Thescaniaman, 20 juli 2014 kl. 17:37:37

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Thescaniaman

Citat från: Hajen skrivet 22 juli 2014 kl. 17:22:10
Snyggt! är det CTIs elcylindrar du använder ?

Tackar. Japp det är det. Satt i valet och kvalet och funderade på om man skulle köra hydraulik eller el men kom fram till att det inte var värt dom pengarna till hydraulik med tanke på hur lite den används så där för blev det el cylindrar :) men tycker helt klart att elcylindrarna räcker gott å väl till mig <tumb>

Thomsson

Version 2 blev ju om möjligt ännu ballare.
Alla rätt.
Det har gått åt några meter kabel antar jag!

Thescaniaman

Citat från: Thomsson skrivet 22 juli 2014 kl. 19:49:32
Version 2 blev ju om möjligt ännu ballare.
Alla rätt.
Det har gått åt några meter kabel antar jag!

Tackar tycker faktiskt jag också. jaa jag köpte 15 meter till den och har inte mycket mer än några korta stumpar kvar så det har nog gått åt lite  <happy>

Thescaniaman

Har hänt lite nu sen sisst [dance1] har börjat bygga på ett asfalts flak och börjat lite smått med en Sprider till flaket. även fått ett bakljus nästan klart, ska bara täta det lite så inte ljuset smiter ut på fel ställe. 





en liten slarvig skiss på Spridern


börjat bygga lite på Spriden, självklart ska den fungera precis som dom riktiga


och så lite bilder på bakljuset




Och så tänkte jag om någon var nyfiken på hur lastväxlar på byggnaden ser ut så lägger ut lite bilder på den










Det var allt för denhär gången <tumb>

Rille

Spridern blir helt klart ett intressant projekt!

RCemil

Riktigt snyggt gjort med bakljusen:)

Thescaniaman

Hej [dance] har inte hänt så mycket nu på ett tag bara för att jag går och väntar på grejorna till spridern. men har lött lite mer dioder så här kommer ett litet filmklipp  <tumb>


Ellis

MvH/ Kristoffer
-Scania R470
-McCormic XTX
-Liebherr 574
-Volvo FH16 lastväxlare

Rille

Läckert att arbetsljusen tänds vid backning! Det var inte så mycket krut i dem blixtljusen, men kanske ser bättre ut i verkligheten än på film?

Thescaniaman

Tack så mycket <tumb> japp tycker också att dom blinkar lite dåligt så ska försöka göra något åt det :)

Oftedal Maskin

Heisann hvordan går det med denne bilen?
Og er veldig interessert i sprideren? Da jeg også skal til på ett slikt prosjekt.
Veldig flott bil <tumb>
John Sverre Oftedal

Thescaniaman

Jaa projektet står inte helt still. beställde i veckan hydraulik till lastväxlaren <happy>  och spridern står det lite still med, hittar inte någon bra utmatningsskruv som skulle funka [cranky] Men kommer inom snar framtid komma igång lite igen och lägga ut lite bilder <hands>

Oftedal Maskin

OK det er morro og følge med på siden jeg vil lage meg sprider til en av bilene mine.  :)
Hvordan fikk du til rotasjonen samtidig som du får massen ned i røret?

Kjører du sprider selv eller?
John Sverre Oftedal

RTJ43

Jag tänkte höra va de är för ram du har på din bil och om du gjort kroken själv eller köpt den. Har en tanke på att bygga mig en lastväxlare.

Mvh
Emil
Scania R730 Lastväxlare

Mvh Emil

Thescaniaman

Citat från: Oftedal Maskin skrivet 31 maj 2015 kl. 14:14:00
OK det er morro og følge med på siden jeg vil lage meg sprider til en av bilene mine.  :)
Hvordan fikk du til rotasjonen samtidig som du får massen ned i røret?

Kjører du sprider selv eller?

har inte fått till nått bra än, för det stannade upp när jag inte hittade nått bra och använda som utmatningsskruv.

Nej kör ingen sprider.