40ft CONTAINER trailer

Startat av krankillen, 16 juli 2014 kl. 19:51:54

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

krankillen

FAST JAG BÖRJAR FRÅN FEL HÅLL!!! :)


kör fyra snabba kort.












tyckte inte det var värt pengarna! :( man köper ju inte många av den.


krankillen

nu ska man bara skaffa trailern oxå :)

Ellis

Är det kvalitén som gör att den inte var värd pengarna?
MvH/ Kristoffer
-Scania R470
-McCormic XTX
-Liebherr 574
-Volvo FH16 lastväxlare

krankillen

nej kvalite`n är kanonnon! men det känns så lite för pengarna. typ inga hjul och sådant. :) det är bara en "låda"!

Mullis

Ja, det känns om släpet är mer atraktiv än den lilla lådan som står på den.  :D
Lär väl köpa mig en sådan för att få veta hur fästena sitter på trailern för att kunna bygga mig en link. När det blir vet jag inte. Att man ska ha så mycket med projekt hela tiden...  [cranky]
/ Mullis

Avesta RC Klubb, member of Avesta Drift Mafia.
Kalmar DRF Projekt

krankillen

jag har en fråga! jag har massor med sådana här, alltså skälva skalen, nu behöver jag endtapparna eller vad det nu heter. inner axeln, vad får man tag i dom vet ju inte vad de heter på engelska å hittar inget på ebay eller så är jag blind.



Mullis

Heter i byggbeskrivningarna till containersläpen BB22 wheel axle 19804469, sök på dem.
Reefertrailern så finns de i påse BS2 9400706.

Hittar endast dem (6 st) i denna länk på ebay, http://www.ebay.com/itm/Tamiya-9401780-Metal-Part-Bag-B-for-56326-/121602283886?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item1c500f996e
/ Mullis

Avesta RC Klubb, member of Avesta Drift Mafia.
Kalmar DRF Projekt

krankillen

mullis du är en klippa!!!!    [worthy] [worthy] [worthy] halleluja moment tror jag bestämt :)

Mullis

Letar själv efter påse C och D i 56326 eller 56330, vill ha klo kopplingar till containern och hålen. Hittat dem lösa på en annan sida, minns inte vilken...   <stup>

Kul att man kan hjälpa till.  <happy>
/ Mullis

Avesta RC Klubb, member of Avesta Drift Mafia.
Kalmar DRF Projekt

e21242

Citat från: Mullis skrivet 16 april 2015 kl. 19:17:15
Letar själv efter påse C och D i 56326 eller 56330, vill ha klo kopplingar till containern och hålen. Hittat dem lösa på en annan sida, minns inte vilken...   <stup>

Kul att man kan hjälpa till.  <happy>

Hej Mullis

Kan det ha varit här du hittade dom?
http://www.rigidrc.com/shop/option-parts/381-spare-twist-lock-member-for-tamiya-1-14-40-foot-container-semi-trailer.html


Mvh
Håkan

Peteruqh

/Peter

Mullis

Tack för länkarna.  <tumb>

Nej, det var inte den jag var ute efter, Håkan. Det är bara låsaxeln jag såg som lös, inte hela bryggan. Frågan är ju om Rigidrcs är också gjord av aluminium eller om den är i plast. Samix är ju billigare och i aluminium och det är ju ett stort plus.
Har inte övergett mitt DRF projekt ännu (DRG aka Gloria), det har bara dragit ut på tiden...  [conf]
Har gjort färdig CADritningen, oj spårade ur här...
Har ju tänkt göra så att den låser containern via tvistlåsning som originalet har, men tänkte att det är nog enklare med att den klämmer fast piggar i containerns hål så man kan köra olika bredder på containrar. Man låser sig ju med att bara köra med Tamiyas containrar. Vet inte hur tyskarna har för storlekar, antar att det är Scale-arts 1:16
Åh, såg även hålbilden för 20 fotscontainern på rigid sida. saknas 2 mm på den mot om man skalar ner verklighetens hållängd.
Enklast vore det om man köpte sig två trailers och bygger om ena till link (som jag tänkt göra nu när man har en rclastbil) eller bara ha dolly mellan dem och köra som ett 32 meters ekipage.
Äh! Får bli en link, har en ritning av Parator link med skjutbar bakre tvistlåshållare så man kan köra 30 fots containar på den.
Oj, nu har jag verkligen  [blah] och det klart...  [haha]
/ Mullis

Avesta RC Klubb, member of Avesta Drift Mafia.
Kalmar DRF Projekt