Extra el för släp mm på Carson Fendt ?

Startat av bm1113, 16 juli 2014 kl. 19:45:19

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

bm1113

Hej här kommer ytterligare en frågvis tråd från mig igen ;) har ju en 15år gammal Carson Fendt som denna http://www.conrad.se/RC-fordon-Carson-Traktor-Fendt-Vario-%28500907171%29-RtR.htm?websale8=conrad-swe&pi=251405&ci=SHOP_AREA_227291_1202016

Men vad är vättigaste settet om man nu skulle villa pröva sig på att få el till släp på den för tipp då i första hand har ju sett bruderbyggerna men tänkte bara att det kanske gick att använda orginal till traktorns drivning här iaf kanske ? ;)
MVH Alexander

Ellis

Det finns ju lite olika sätt, men det lättaste är nog att släpet med tipp har en egen strömkälla medan signalen till tippen kommer från kanal på mottagaren i traktorn t.ex.

Nu vet jag inte hur just din traktor ser ut med mottagare å så...
MvH/ Kristoffer
-Scania R470
-McCormic XTX
-Liebherr 574
-Volvo FH16 lastväxlare

Thomsson

#2
Jag kör med ett fartreglage i traktorn som drivs av samma batteri som framdrivningen går på.
Det blir då bara två kablar över till släpet,plus och minus.
Funkar perfekt och jag kan använda diverse redskap och tillbehör genom att bara jacka i de två kablarna.

bm1113

OK :) ja Ellis förslag låter ju vettigast.
I nuläget är traktorn helt orginal med orginalradio med så en annan radio med och så en vettig boggikärra
Hittade dessa när jag kollade men dålig koll och 1:16 ser jag med
http://mfz-blocher.de/krampe.html
MVH Alexander

bm1113

Satt bara och kollade på tuben efter filmer på dessa och kom att tänka på en sak när jag såg denna  tvivlar väll på det men tror ni den skulle funka med elen för draget till tippen eller är det för svag ström ? har ju själv häldre något manuellt drag ;) kanske där vi har signalen Ellis ?
MVH Alexander

Thomsson

Blocher gör mycket fina ombyggnadssatser,väl värda pengarna enligt mig.
När det gäller just Krampekärran så säljer inte Siku den längre,den är mycket svår att få tag på.
Blocher gör även en sats till den gula treaxlade Bruderkärran som är lätt att få tag på.