Komatsu PC 490-10 Från Fumotec

Startat av swerecon, 25 juni 2014 kl. 12:56:14

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Rune Gustafsson

 :-\\ köpte även min färdigblandad i sprayburk från Mekonomen. Dock inte RAAL eftersom jag inte kunde få Gul Komatsu original med den koden. Har sedan gått över till spruta med kompressor och färger i lösvikt. Fortfarande färg från Mekonomen varför kulören är densamma. Gillar inte riktigt att den blev såpass mörk i tonen. Vi kan jämföra färgkod senare.

swerecon

Färgerna är gul RAL 1003 och svartgrå RAL 7021.
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

Rune Gustafsson

Ok. Tack. Då vet jag. RAL 1003 stämmer bättre i kulör, konstigt att Mekonomen sa att RAL inte finns som Komatsu originalfärg. Den jag fick heter "2000 series Bero-Mix Komatsu Geel" Hmmm... [conf]

swerecon

När jag frågade på Mekonomen vände han skärmen och frågade vilken av dom jag ville ha, fanns typ 10 olika gula Komatsukulörer. Hade tidigare fått just 1003 och 7021 av Frank på Fumotec, var den dom använde på sina maskiner efter rekomendation från hans lackare.
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

Rune Gustafsson

Ok ! Stort tack för bra info.  [worthy]  Det blir att lacka om det gula då.....kvickt gjort

Thomsson

Jag tycker nog det är dags för lite film på skapelsen <poke>

swerecon

#36
Såhär lagom till jul kom tomten med ett hydrauliskt snabbfäste till maskinen :)
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

Rille

Ser ju ut i den vinkeln att vara en underdel till tiltrotator

swerecon

Delvis rätt. Är till för tilt men inte rotor. Eller ja, det går säkert att ha det till det också. :)
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

Rille

Ja med lite ombyggnation så går det säkert att lösa, men inget man behöver på en 490

swerecon

#40
Plötsligt händer det:



När man har som mest att stå i och maskinerna måste rulla, då händer det. Nya beställda och hoppas på snabb leverans.
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

Ellis

MvH/ Kristoffer
-Scania R470
-McCormic XTX
-Liebherr 574
-Volvo FH16 lastväxlare

swerecon

Lite för mycket sten i bandaggregatet......  [banghead]
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

Rune Gustafsson

 :-\\ Aj aj. Har funderat på detta vad som händer när det knakar och knastrar i banddrivning. Hmmm, så kan det bli. Ska se upp med för mycket sten i drivningen då, å andra sidan är det inte lätta att hålla kollen på hela tiden.

swerecon

Citat från: Rune Gustafsson skrivet  3 maj 2015 kl. 18:56:54
:-\\ Aj aj. Har funderat på detta vad som händer när det knakar och knastrar i banddrivning. Hmmm, så kan det bli. Ska se upp med för mycket sten i drivningen då, å andra sidan är det inte lätta att hålla kollen på hela tiden.

Nej, men jag var lite  [banghead] [angry] så får skylla mig själv. Var lite enkelt justeringsjobb och jag stod med sidan emot. Nya plattor beställda, bara byta  [dance1]
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490