Komatsu PC 490-10 Från Fumotec

Startat av swerecon, 25 juni 2014 kl. 12:56:14

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

swerecon

Så har mitt nya projekt landat. Några första bilder som inte säger så mycket :)
Vid en första inspektion av delarna är betyget 10, gediget byggt, snyggt ihoplödat. Alla skaladetaljer är utkörda i 3D skrivare. Maskinen kommer styras av en Spektrum DX10, fartreglage 2x Roxxy 918 för banden, Roxxy 930 för pumpmotor och Servonaut MFR för vändkrans. Till maskinen rekomenderas Graupner C5077 servon för ventilpaketet och så det blir det. Kommer mer bilder vad det lider, skall börja med att lacka allt.











MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

Ellis

Wow  [ok]
Den där blir perfekt till vagnparken på ön!!
MvH/ Kristoffer
-Scania R470
-McCormic XTX
-Liebherr 574
-Volvo FH16 lastväxlare

G-Crawler

Grattis!

Ska bli kul att följa!  <tumb>

swerecon

Tackar, verkar kunna bli en rejäl maskin, är samma tillverkare som av Hitachimaskinerna.
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

Mad Max

Grattis till ny maskin!! Ska bli mycket kul att följa.
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

Thomsson

Häftigt Recon.
Då fick man en tråd till att hänga i. <tumb>

swerecon

Grundlackat lite delar idag, imorgon blir det våtslipning och kanske en ny lackvända av fler delar.
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

Iccccie

Yiiiiiihaaaaw!!! Äntligen en grävare!!!  <happy> GRATTIS  <hands>


Men är den inte färdig snart???   <poke> <fight> [laugh]

swerecon

Tackar, ja det fick bli en bandgrävare istället. Tyckte priset var "bra" för vad man fick för pengarna. Är supernöjd såhär långt. Jag hade tänkt göra det ordentligt med grundfärg, slipa osv, inte som vissa andra som snubblar över med en färgburk...... skämt åt sido, vill försöka få lite finish på denhär.
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

SWE IROC

Trevligt, ska följas så klart, du gör rätt i att inte slarva ihop den.  <tumb>
Mvh // John

swerecon

Då har jag börjat montera maskinen. Det mesta passar som handen i handsken men vissa småjusteringar får man göra. Kommer behöva bättra på målningen på något ställe där man missat/slarvat, främst skarvkanterna.
Ursäkta bilderna kommer lite i oordning, jag och surfplattan är inte helt överrens :)




MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

Olof

Ser väldigt bra ut! Riktigt nyfiken på att se hur denna beter sig  <happy>
Mvh, Olof!

Actros861

Citat från: swerecon skrivet  2 juli 2014 kl. 20:32:05
Ursäkta bilderna kommer lite i oordning, jag och surfplattan är inte helt överrens :)

Att du ens orkar göra sånt på plattan [shock]

Remdrift till banden?
Ser att han bytt ut swingkonstruktionen till riktig vinkelväxel istället för den usla snäckan jag har på min :)
MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.
Kommande bygge: Goldhofer XLE 8 (3+5).

https://www.instagram.com/actros861_rctrucks/

swerecon

Ja, det funkar, men lite dumt när man skall klistra in länkarna, kan hamna var som i texten :).

Nix, ingen remdrift, drev hela vägen. Jasså, kanske tagit lärdomar och uppgraderat vissa saker.
Kan också meddela att klarlacken jag använde är helt kass. Tålde inte att bli tvättad av siliconrent och T-röd gjorde att lacken rann av i stort sätt. Färgen däremot sitter som berget och likaså grundfärgen :)
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

Mad Max

Ser bra ut  <tumb> Ser lite större ut än min 944a och lite mindre än Hitachi Zaxis 870?
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.